lista

En lisat är allt jag känner för just nu...

Lyssnar på just nu: ingenting faktiskt... ont i huvudet idag.
Jobbigaste skolämnet: Nationalekonomin ligger mig inte varmt om hjärtat direkt...
Favoritcafé: hmm, svårt. jag gillar stilrena ställen så Condeco (för att vara lite trist..)
Favorittidning: Damernas värld är bra, jag gillar DI Weekend som kommer på fredagar också... Dte mesta går hem hos mig!
Största som händer i sommar: Usch då, inget än så länge. Jobb hoppas jag för annars blir det kris! 
Favoritplagg i garderoben just nu: Svår fråga beror på väder och humör, men mina randiga shorts från Zara är högt på listan!

Längd: ca 160cm
Byter gärna garderob med: Rachel Bilson kanske...
Vanligaste färgen på mina kläder: Svart är väl ganska vanligt men annars har jag faktiskt mycket olika färger.
I sommar kommer jag att gå klädd i: ballerinas, shorts och klänningar.
Men absolut inte i: silvertights
Min yngsta kusin heter: Mimmi och är tre år älrde än mig, jag är minstingen!
Favoritmodellen just nu: Kan inga modellnamn och har ingen direkt favorit heller för den delen...
Byxa eller kjol? Oftast byxor men jag trivs bra i kjol.
Så många skor har jag: Runt 30 ligger det väl på... fast vissa är väl inte så snygga direkt..
Sminktips till allmänheten: Sminka med måtta! Dragqueen är inget att eftersträva.
Du trodde att han skojade när han sa: Du får alla tre numrena och så kan du ringa den av oss du tycker är snyggast. (I Italien på en bar, tre killar kom fram och tyckte jag skulle välja mellan dem...)
Om du fick ett plagg/ en väska/ ett par skor gratis, vad skulle du välja?: Någon Mulberry väska, klassisk och snygg!
Senast utlästa bok: På andra sidan Venus, riktigt bra bok hoppas på en fortsättning snart!
På rasterna i skolan: Raster?
Mitt rum kan beskrivas som: Min lägenhet är inte så stor men jag trivs, den går i blått, björk och vitt.
Mig själv med tre ord: Blondie, omtänksam och intresserad
Jag tränar: På friskis, mest på gymmet eftersom jag inte klarar hopp och skutt med min dumma fot
Jag ville bli när jag var liten: Frisör, men jag har eksem så det funkar ju inte, sedan läkare och därefter reklam/marknadsföringsjobb som jag fortfarande är inne på. 
Pluggade på universitetet/ högskolan: Ekonomprogram i Borås.
Linje på gymnasiet: Samhäll med samhällsvetenskaplig inriktning. Jag valde skolan framför inriktningen och det ångrar jag inte en sekund!


Huvudet spränger så jag ursäktar de inte alltid så fantasifulla svaren!

Kommentarer:
Postat av: Terese

Jag "lånar" listan till min blogg om det är okej? :)

Postat av: Anonym

vilken skola gick du på förut?

2007-03-11 @ 17:30:27
Postat av: Emmaria

Terese: absolut! kör hårt :)

:Sigrid Rudebecks i Gbg

2007-03-11 @ 22:16:05
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Hej
Kul att du gillade min bok "På andra sidan Venus". Håller just nu på med tvåan som enligt planerna kommer ut före sommaren. Namn: "Här och nu".
Bästa hälsningar
Elisabeth Andersson
Författare till "På andra sidan Venus"

2007-03-12 @ 22:15:41
Postat av: Emmaria

Oj vad kul att du kommenterade här. Ser med spänning fram emot en fortsättning!
Hälsningar
Emma

2007-03-12 @ 22:21:37
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Tack för den fina recensionen av "På andra sidan Venus". Det låter som om du verkligen har förstått vad jag vill med mina böcker - både underhålla och väcka intressanta tankar.
Ha det bra!
Elisabeth A

2007-03-13 @ 21:14:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits