grått

Idag är det grått ute. Igår var jag glad eftersom det regnade och snön kan försvinna, men idag känns det bara grått!
Känner mig stressad av att hitta ett sommarjobb. Hela grejen med mitt vanliga jobb har ju orsakat att jag måste leta med ljus och lykta efter ett sommarjobb. Överallt kan man läsa hur många fler det är som söker sommarjobb än antalet verkliga jobb.
Förra veckan blev jag uppringd av en man som undrade om jag var intresserad av ett fast jobb i min bransch. Jobbet lät som rena drömmen, och antagligen var det bara det... För efter att jag skickat mitt cv och ett personligt brev har jag inte hört av honom. Så lika mycket av en kick jag fick då han ringde, lika låg känner jag mig över att han inte hört av sig igen. Antagligen hade jag inte tillräcklig erfarenhet, men det suger verkligen. Alltid ska man falla på det. Hur ska jag kunna få erfarenhet om ingen ger en chansen?!

Kommentarer:
Postat av: Matilda

Ah, varför kan de inte satsa på oss nya, kreativa "ungdomar"? ;)

However, inte alls ang. detta ämne. Var hittade du din supersnygga canvasbag från Wedins i GBG? Letat på frölunda torg, men dom visste inte ens vilken jag talade om ;) Hihi. Tacksam för svar!

2006-03-28 @ 19:06:45
Postat av: Emmaria

Ja inser de inte att lite nytt fräscht tänkande är givande för en arbetsplats?!

Min väska köpte jag i femman. Kolla avenyn annars... Hoppas du hittar en! Jag är supernöjd med min. Den får plats med mycket men ser inte konstig ut om jag inte har massor i.

Postat av: Matilda

Eller hur! Men man kan ju "glädja" sig åt att det är dem som tänker fel, ha ha ha!

Vad bra! Ja den är så fin =) Jag får ta mig en titt i veckan!

2006-03-28 @ 21:12:17
Postat av: Minna

Äsh det löser sig så småningom.
Jag jobbar som en dåre fast jag är "arbetslös".
Ska på basmöte på AMS imorgon och det är det sista jag vill göra, är stressad som en tok!'

2006-03-28 @ 22:06:28
URL: http://minna.webblogg.se
Postat av: Emmaria

Matilda: Jo, fast det betalar ju inte hyran.. Man får vara ihärdig helt enkelt!
Gör det, lycka till :)

Minna: Ja det gör väl det, men ibland känns det hopplöst..
Vad bra att du jobbar på! Hoppas allt går bra på AMS :)

2006-03-28 @ 23:30:44
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits