konsten att dela rum på ett kontor

Där jag sitter nu är vi tre personer som delar rum. Jag sitter på ett "udda" skrivbord eftersom jag fick lämna min plats sista maj och nu är här som sommarvikarie. Jag delar rum med en kille som är IT-snubbe, gör inte så mycket väsen av sig. Sedan har vi även en tjej som inte är lika tyst. Hon skriker(nästintill) i telefon, säger saker rakt ut som hon tycker att vi borde kunna hjälpa henne med, på sekunden och förväntar sig ständig uppmärksamhet. Mot mig är hon inte direkt världens trevligaste, förutom när hon vill något då..
Nej, det är svårt att dela rum. Hoppas jag slipper det den dagen då jag hamnar på ett mer långsiktigt jobb!

Kommentarer:
Postat av: Lars Anders Johansson

Det kan vara ett helvete att dela rum, allra helst om det i en eller flera av de delandes arbetsuppgifter ingår flitigt telefonerande. Något jag verkligen inte förstår är dessa stora kontorslandskap som är vanliga inte minst inom mediebranchen, där man aldrig får vara i fred.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits