Jobbet...

Idag satt jag och pratade med min chef om arbetsuppgifter och så vidare.
Dels så sade han att han gärna ser mig i en mer betydande roll! När jag är färdigutexaminerad...
Sedan ville han ändra om på det jag gör idag och ta ifrån mig de uppgifterna som är mest stimulerande.
Det känns riktigt kasst faktiskt. Det jag skulle göra nu är skitgrejer i jämförelse och världens steg tillbaka.
Jag får vänta till ikväll och diskutera med paps. Vad är mina alternativ liksom?
Sedan tycker han att jag bara ska jobba eftermiddagar och det vill jag absolut inte. Då kommer jag få svårt att gå upp på morgonen, lunchen kommer jag skippa helt, som jag gjorde hela hösten och min tid till pluggandet kommer minska rejält. Kanske en eller två dagar men absolut inte fem dagar.
Imorse var allt så bra och skönt med mitt jobb, men nu känns det bara jobbigt.

Sedan är det så himla mycket gnäll hela tiden. Chefen säger hela tiden att de osm kommit är så positiva till att vara hos oss, men är han blind och döv frågar jag mig då.
Hörde honom diskutera lite med dem idag och det var allt annat än positivt! Varför går han och säger det när det inte är så. Klart man inte går runt och säger att de tycker dte är kasst, men då behöver det ju inte kommenteras över huvudtaget.

Även om det var kul att höra att jag har möjligheten till jobb där i framtiden känns det svårt att motivera mig i dagsläget för något som kanske kan hända om ganska lång tid, som det känns åtminstone...
Fast det vore ju rätt kul att vara projektledare i första jobbet efter examen!

Tankarna virvlar i skallen på mig!


Kommentarer:
Postat av: eremo

ta dig en diskussion med din pappa, min pappa brukar vara väldigt bra på att komma med råd.
tycker inte du ska acceptera ett steg tillbaka, absolut inte. säg hur du vill ha det, så kanske ni kan mötas på halva vägen. lycka till!

Postat av: Emmaria

Ja jag tänkte prata med pappa. Han är chef själv och har en massa erfarenhet som jag saknar.. Det känns inte bra det här alls, ju mer jag tänker på det..
Hoppas också man kan komma fram till en lösning utan att det betyder steg tilbaka för mig.
Tack!

2006-01-19 @ 14:29:58
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Sophie

Vad jobbar du med och vad för utbildning läser du? Ledsen att jag e så nosy, jag ge bara nyfiken! ;)

Mvh Sophie♥

2006-01-19 @ 14:41:35
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Stella

Hej hej! Håller med eremo. Ta en diskussion med pappsen och acceptera inte ett steg tillbaka.
Du kan ju alltid försöka prata med din chef och lägga fram dina önskemål. Det är inte så lätt att få jobb inom reklambranschen (det är inte så lätt att få jobb över huvud taget i dag faktiskt) och det är alltid mkt lättare att söka nya jobb när man redan har ett. Tycker att du ska fundera ordentligt innan du tackar nej för det är en bra chans. Har jobbat och pluggat inom reklam i sex år så jag vet hur slitigt det kan vara. Du kanske inte tycker att jobbet är toppen men det lönar sig alltid i slutändan att slita hund ett tag! Ha det!
Kram!

2006-01-19 @ 16:31:34
Postat av: Emmaria

Nej det känns väldigt fel att behöva ta ett steg tillbaka. Reklambranschen är tuff och jag tänker inte sluta på mitt jobb, det handlar me rom att få en acceptabel miljö och okej arbetsuppgifter.
Tack för bra råd :)
Kram!

2006-01-19 @ 23:03:06
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Emmaria

Sophie: Jag jobbar på en reklambyrå som projektledarassistent. Utbildningen jag läser är civilekonom inriktadpå marknadsföring. Det är inte alls nosy, du får gärna fråga! Vill jag inte svara så berättar jag det.. Fråga på bara :)

2006-01-19 @ 23:11:31
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits