coolt eller töntigt

Det finns plagg som kan se lite småtöntiga ut på galgen. Men så tar jag på mig dem och de ser supercoola ut. Sedan finns det plagg som ser supercoola ut på galgen och så tar jag på mig dem och känner mig som världens tönt.

Så kan jag känna lite med det damiga modet som är nu. Jag gillar inte att känna mig som sekreterare goes präktig version 2.0.
Söta damiga blusar är nog det bästa jag vet med det här modet just nu, eller njae jag gillar väl en hel massa grejer till, men ni fattar.
Praktiskt taget alla av de här söta blusarna ser så snygga ut på galgen, men hälften av dem gör att jag känner mig som en stel gammaldags viktoriansk lärarinna.

Tack och lov hittar jag allså söta blusar som inte ger mig den känslan!
Men visst känner man sig inte alltid som världens snyggaste i provrummen med det där vassa ljuset, speglar från alla omöjliga vinklar man helst inte vill se och tanken att "men om jag vore lite brunare/smalare/rundare/längre/kortare så kanske..."

Kommentarer:
Postat av: Sofia

Kläder är helt enkelt i allmänhet gjorda för att sitta på modeller och inte oss dödliga. Deppigt, men det är väl bara att acceptera.

Postat av: Julia

Jaa, hur många timmar har man inte spenderat i provrum för att prova det där supersnygga plagget och sen när det väl är på ser det inte riktigt klokt ut...? Man blir ju lite besviken på ett sätt, men det känns ändå lite skönt att gå därifrån med pengarna kvar på kontot (särskilt om det var ett dyrare plagg, då drar jag nästan en lättnads suck om det sitter dåligt). Jag avskyr verkligen ljuset i provrum. Hyn ser blek och glåmig ut, håret blir fult och kläderna skrynklar sig. Det är konstigt det där... :)

2006-01-12 @ 22:11:47
URL: http://prick.info.se
Postat av: Sofia

Ja för alla butiker skulle ju tjäna på att ha smickrande provrum så det är verkligen konstigt!

2006-01-12 @ 22:15:16
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Emmaria

Sofia: Ibland kan man ju undra vem de gör kläderna till... MEn lyssna bara på Karl Lagerfeld då han gjorde H&M-kollektionen, han ville ju inte att alla storlekar skulle ha dem..

Julia: Iblnd provar jag vissa plagg bara för att se att de verkligen sitter så illa osmjag befarar och då slipper jag gå omkring och hoppas att dekanske kunde passa mig ändå..
Ja provrummen är en gräslig upplevelse! Speciellt på Mango där ljuset är så starkt och varenda liten skavank lyser upp och känns tio gånger värre!

Sofia: Ja det är absolut något för butikerna att stasa på. Tänk bara i vår när man står dr och ska prova bikini! Snacka om ångest!

2006-01-13 @ 13:49:51
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits