dubbel

Känner mig så dubbel för tillfället, typisk tvilling kanske.. Stjärntecknet alltså.
Å ena sidan känner jag mig superinspirerad. Har haft två möten den här veckan som har gett mig riktigt mycket. Idag var riktigt bra och det bara brinner i mig, jag vill jobba på en sådan arbetsplats. I en sådan miljö skulle jag känna mig i toppform! Förutom att skor med klack som låter inte var någon hit (om blickar kunde döda...eller åtminstone få mig extremt obekväm!).
 Å andra sidan är jag stundtals så trött att det gör ont i kroppen, i lederna liksom. Jag blir skör och skulle kunna falla ihop av ingenting och endast orkar på ren viljestyrka. Fattar inte när sviterna av vinterkräksjukan ska försvinna. Ja, det låter kanske fånigt, men jag har inte så mycket reserver och blir påverkad riktigt länge av sådana här pärsar!
Sedan att jag känner mig superstressad för det skolarbete som ska vara klart nästa vecka, ja det är ju en annan sak... Eller inte.

Tack och lov fick jag lite hopp om våren idag. Det kändes härligt! Men nu ska jag sova. En dag imorgon också. Då ska jag spela tennis! Wiho! Godnatt.
PS
Det som är skönt dock är att jag märker vilken mycket starkare utgångspunkt jag har nu. Jag orkar kämpa, jobba och åka fram och tillbaka (pendlar ju trots allt dryga tolv mil när det är skola). Att jag orkar gör mig lite stolt över mig själv. Hade det varit för ett och ett halvt år sedan så hade jag begravt mig hemma. Det går att ta sig upp, det är inte lätt men skam den som ger sig!
DS

Kommentarer:
Postat av: G. Camilla

gillar verkligen att du vagor vara sa pass oppen, det ar alltid kul att komma in och lasa har.

Postat av: Emmaria

Jag försöker, det blir som en ventil och det hjälper ibland :) Att få ner det på pränt gör också att jag får ett annat perspektiv.. Tack!

2009-03-07 @ 12:54:17
URL: http://emmaria.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits