common sense?

Med risk för att låta riktigt trist, men here goes.
Idag när jag åkte hem från stan såg jag två tjejer på stan, de kan max ha varit 16 år, fast å andra sidan kanske tom 18.. Det jag reagerade på var hur de var klädda! Dunjacka/tjock parkas, tights med nylonstrumpor (hoppas jag) på fötterna i pumps! Det var snöslask och kring nollgradigt ute. Hade deras sunda förnuft flugit sin kos över natten? Detta i kontrast till alla de som bär tjocka strumpbyxor, stövlar och kappa i början av november när det är +10 grader ute.

Kan inte riktigt få ur mig vad jag menar eftersom det låter knas, men det roliga är att
Anna tar upp flera av de saker jag själv funderar på/ifrågasätter i sina fantastiska Modeillustrationer!
Spana in dem själv vetja! (de finns i den kategori som är sista länken)

Solglasögon, bara ben och Uggs, helt normal outfit... Eller?!

Kommentarer:
Postat av: G. Camilla

Jag vet det är sjukt löjligt och det var ytterst intressant att se i L.A vad folk bar, det var allt från små minishorts till dunjacka och uggs :)

Postat av: Emmaria

Det är verkligen fascinerande! Dock känner jag mig som en gammal tant.. :) Får väl skylla på att jag är faster!

2009-01-08 @ 22:14:06
URL: http://emmaria.blogg.se/
Postat av: Anna

Aa, jag känner igen mig. Jag kan själv gissa ålder beronde på klädvalet!



Kram!

2009-01-08 @ 22:42:22
URL: http://lifebyanna.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

det där var bara en bråkdel av alla frågor men nja inte fått så mycket gjort..eller jag sitter och skissar på en massa lösa designidéer till plagg osv men inget blir liksom färdigt.

2009-01-08 @ 22:47:46
URL: http://pyttis.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits