avslutar kvällen...

Blev helt sjukt trött efter tennisen förut och har nästan kännt mig febrig. Nu är det bättre tack och lov! Avslutar kvällen med en lista, orkar inte hitta på mer än så.. Fast den var rätt mastig!

Du heter: Emma G...
Smeknamn: Har alltid velat ha ett riktigt smeknamn men det har inte blivit så. Kallats Emmsi, Emmschen och Lilla Emma (den sista håller fortfarande av en av mina äldsta kompisar, men det är med värme!)
Låt som när du är ledsen sörjer till? Ingen särskild, förknippar olika låtar till specifika händelser/personer.
Beroende av: Internet?!
Vad tror folk om dig? Kan nog variera från att jag är lite upp-med-näsan (vilket INTE stämmer), osäker, väldigt seriös, tjejig... Gillar att motbevisa fördomar, förutom när det är personer som inte förtjänar det av olika anledningar, då kan jag vara rätt dryg..
Vad får du oftast komplimanger för? Mitt väldigt blonda och naturliga hår vilket fascinerar vääldigt många.
Vad säger du för att imponera på någon? Killar som tycker jag är för tjejig brukar jag dra till med något sportigt, annars bjuder jag gärna på mig själv för att lätta upp stämningen.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Lite förkortat, men "Gumman det är ok. VI hörs efter påsk. Puss" av sötaste Anna som jag träffar ALLDELES för sällan.
Var bor du? Göteborg
Trivs du där? Jodå det gör jag.
Äger du några Converse? Sedan några veckor gör jag faktiskt det, ett par rosa!
Sprit, cider, vin eller öl? Cider eller vitt vin
Brukar du bli för full? Dricker jättesällan, efter att jag var deprimerad så undviker jag att inte vara i kontroll över mina känslor. Trist tycker många men det skiter jag (bokstavligen) i. Jag behöver inte alkohol ed för att ha kul!
Vad har du för mobiloperatör? Tele2.
Är du allergisk mot något? Jepp, pollen, pälsdjur mm.
Hur svarar du i mobilen? "Hej det är Emma" eller bara "Hej!" när jag vet vem det är.
Vem ringde du senast? Lovisa som jag spelade tennis med.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Pappa frågade om jag ätit, hur tennisen gick bla.
Antal timmar sömn i natt: Alldeles för få!
Sov du ensam? Jepp.
Brukar du komma i tid? Egentligen gör jag det, fast kör jag bil är jag rätt kass på att passa tiden...
När mår du bra? Med min familj som ger mig kärlek och trygghet.
När blev du fotad senast? Hmm, minns inte, säkert när jag lekte med Filip...
Hur känner du dig nu? Trött och ont i huvudet 
Vanligaste färg på dina kläder? Får bli jeans, är rätt bra på färg annars!
Vad tycker du om fötter? Mina är okej när de är bruna och har rosa naglar, men annars är det inget jag lägger fokus på. 
Vad saknar du? En del, fast ändå inte... 
Hade du en bra kväll igår? Gjorde inget särskilt, men det var härligt på balkongen på eftermiddag/kväll.
Favoritdryck på morgonen? Alltid en kopp grönt té med vaniljsmak.
Rakar du benen? Jepp.
När brukar du oftast gå och lägga dig? Kring tolv-tiden.
Är du blyg? Beror helt på situationen, var mycket värre när jag var yngre! Fast skulle nog inte beskriva mig som det.
Sysslar du med någon idrott? Tennis! Ska ta tag i annan träning också, köpte kort igår.
Vill du hellre ha mail än brev? Snabba svar kräver mail, men brev är mysigare (inte räkningar eller saldobesked då).
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Kanske inte kärlek, men att man känner att det finns något, absolut! Har varit med om det själv :) Försvann in i ett par mörkbruna ögon som sedan ledde till förhållande! 
Har du spytt offentligt? Usch ja, inte mitt stoltaste ögonblick.
Är du nöjd med ditt liv? Känner mig inte missnöjd, men finns väl en del jag vill fylla på med innan jag är helt nöjd.
Är du bortskämd? Vissa tycker/tror säkert det. Jag har föräldrar som ställer upp till 120% och utan dem hade jag inte varit där jag är. Sanningen bakom vet få och då kan det säkert missförstås, men det är upp till dem.
Vad gör du i morgon? Pluggar, träffar en kompis och tar mig lite påskledigt.
Vad är det värsta du vet? Orättvisor av olika sorter.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Ena veckan kan det handla om 200kr och andra mycket mer än så, svårt att säga!
Vad längtar du till? Sommar, värme, min examen och ett roligt jobb ("riktigt jobb", mitt nuvarande är kul!)
Har du bra vänner och äkta vänskap? Det tycker jag allt, även om de inte är massor (Är som EbbaVS skrev i sin krönika för ett tag sedan).
Vad är det finaste du fått? Ehh, svår fråga. Min brorson?! Haha.. Fast nä, då är nog min bror det bästa men det var väl mer att han fick mig :)
En speciell dag du minns? Snarare resor, upplevelser än specifik dag.
Hur gammal är du? 26 (27 i juni...)
Du samlar på? Inget, åtminstone inte medvetet :)
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma.
Gillar du golf? Ingen uppfattning, har slagit på driven några gånger vilket var ganska kul, en kort stund iaf!
Vilken tid gick du upp idag? 7.30 (liite i senaste laget..)
Har du sovit i din egen säng inatt? Ja.
Har du strumpor på dig nu? Ja, rosa.
Är det okej att gråta? Såklart, men inte tillgjort, det ska vara äkta tårar inga krokodiltårar.
När grät du senast? Ett par veckor sedan kanske.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Främst göra något för mina föräldrar för att visa hur mycket de betyder för mig. En resa hade också stått på listan.
Bär du glasögon eller linser? Glasögon när jag kör bil, är i skolan/på jobbet, vid datorn och framför tv:n, borde dock använda dem jämnt, känner inte igen så många på stan...
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej verkligen inte. Sedan köper jag inte dålig kvalitet, men det är inte alltid bättre kvalitet för att prislappen är större!
När går du upp ur sängen en helgmorgon? Mellan 10-11, fast ibland senare, jag är en sjusovare!
Har du piercing? Hål i öronen, räknas det?!
Vill du gifta dig? Ja, bara jag finner min Prins! 
Vill du ha barn? Ja, ett eller två.
Solar du ofta? Ja, mår bra av det och min hud kräver det...
Är du bra på att laga mat? Nope, baka kan jag däremot hellre göra.
Är du flygrädd? Inte egentligen, får inte tänka för mycket bara...
Vad dricker du helst när du är törstig? Vanligt vatten.
Vilken är din favoritglass? Sorbet
Tror du på ett liv efter döden? på något vis, ja.
Tycker du om sushi? Jepp.
Vad äter du helst när du ser på film? Popcorn
Bor dina föräldrar tillsammans? Ja.
Har du tandläkarskräck? Nej, det kan jag inte säga.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska, alla gånger!
Vilken ögonfärg har du? Blågrå.
Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja, det har jag.
Biter du på naglarna? Nej..
Hur ofta tränar/motionerar du? Tennis, tyvärr inte så mycket mer men jag ska bättra mig!
Senaste låt du hörde? Taylor Swift, Love story.




Puh: Det tog ett tag! Godnatt.


Kommentarer:
Postat av: susanna

Kul att få läsa mer om dig! Jag gillar din blogg, men kommenterar alldeles för sällan och berättar det:) Glad påsk, hoppas på fint Gbg-väder nu!

2009-04-10 @ 02:07:07
Postat av: Emmaria

Tack Susanna! ROligt att höra :) Det är okej, roligt när du lämnar ett litet avtryck ibland. Hoppas du har en härlig påsk! Vädret är ju underbart :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits