ojoj

Igår fick jag hem ett säljsamtal. Det var en stackars kille som ville att jag skulle prenumerera på Veckorevyn. Det värsta när man ringer sådana samtal måste vara att träffa på någon som själv jobbar med att ringa upp folk i hemmet. Alltså hans "knep" var så töntiga, som att han först i sista meningen sa att jag skulle betala 99kr för erbjudandet, innan det var sade han det på ett sätt som att jag inte behövde betala något alls.. As if.
Det värsta var nog att han läste innan till, när jag sedan sa nej blev han tveksam innan han frågade varför.

Lektion 1 boys and girls, läs ALDRIG innantill när ni på ett eller annat sätt jobbar med Telemarketing!
Lektion 2, upprepa ALDRIG namnet på den ni ringer upp på ett sätt som att vi "känner" varandra. Det leder sällan till något bra.
Lektion 3, var lyhörd, är det värt att kämpa eller inte?! Ödsla inte tid på ointresserade. Svårigheten blir ju de undantag som faktiskt kan ändra sig under samtalets gång, men jag upprepar, var lyhörd!

Dagens TM-lektion är slut! :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits