the gossip girls

Mycket av tjusningen med Gossip Girl är kläderna. Jag har tidigare skrivit att Blair's stil är den jag gillar bäst och det håller jag fast vid. Både Serena och Jenny har sina stunder, men oftast är det så kul med Blair's girly & preppy stil.

Serena klär sig lite ledigare, lite mer boho-känsla men mixar med lite flashigare ibland. "We based Serena on a Kate Moss type," says costume designer Eric Daman. "She just throws things together and looks amazing."

Jenny vill verkligen accepteras av de "coola" i skolan och försöker på en mycket mindre budget att matcha sina klasskamrater. HOn lyckas ganska bra, men hennes stil är inte riktigt min smak trots allt.

Och så var det Blair. Med sin blusar, kjolar och klänningar, praktiskt taget alltid diadem i det lockade håret. Ofta roliga, mönstrade strumpbyxor och alltid preppy.


Den 29 januari börjar serien visas på Kanal5. Härligt! Trist är dock att det endas är 13 avsnitt inspelade på grund av den dumma strejken de har i USA. Kan de inte komma fram till en lösning snart?! Sista avsnittet, so far, visas nästa vecka i USA och annonseras vara det mest spännande och intrigfyllda! Blir säkert en to be continued... Vore så typiskt!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits