tvinga inte fram det

Något jag tänkt på det här året i december är att det känns bra mycket bättre med jul och grejer om det inte tvingas fram några känslor. De senaste åren när jag inte mått så bra har "den perfekta julen" varit en så viktig grej att nivån på förväntningarna blivit alldeles för höga. I år går jag in med en mer "whatever"-känsla. Det har lett till att jag har en mer positiv känsla kring julen, utan att vara hysterisk. Jag är, precis som Ebba skrev i sin krönika, i mellanåldern. Jag är inte ett barn och jag är inte vuxen med egna barn. Får spara den värst julhetsen tills det ska skapas nya traditioner istället! Lagom är bäst helt enkelt!

Nu är det dags med skönhetssömn, mycket att plugga till torsdag. Får antagligen ett arbete att läsa igenom imorgon också... Fun fun fun!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits