frågor..

De här frågorna hittade jag hos Camilla.

Vem är du?
Jag heter Emma, bor i Göteborg och studerar för att jobba med marknadsföring så småningom. Jag arbetar extra på kvällstid för ett inkassoföretag och även på två andra ställen när de behöver uppbackning. Min familj är viktig för mig, speciellt eftersom jag i augusti fick en urgullig brorson!

Varför började du blogga?
Sommaren 2005 satt jag på ett sommarjobb där det var vääldigt lite att göra. Det började med att jag läste andra bloggar och till sist så startade jag min egen. Jag älskar det kreativa och att skriva. Det är roligt helt enkelt!

Beskriv din stil?
Jag är nog ofta bekväm av mig i jeans och kofta/tröja. Men gillar kjol och klänningar. På sommaren vågar jag ofta mer med min klädsel än på vinterhalvåret. Enkel, stilren och bekväm är nog ledorden. Med småduster av trender...

Hur mycket shoppar du för i månaden?
Inte ens nästan så mycket som jag vill...

Vart får du din inspiration ifrån?
Det beroe helt på. Ena dagen får jag all inspiration genom internetbutiker, andra genom tidningar, den tredje genom andra bloggar och den fjärde genom folk på stan. Jag snappar upp en massa, rör omkring dte och får det på ett sådant sätt som jag vill ha det. Men jag brukar hålla mig ifrån hypade plagg. Gillar inte att klä mig i sådant som säljer slut på H&M efter fem minuter....

När uppstod ditt intresse för mode och varför?
Det har jag nog haft så länge jag minns. Vet att jag ofta ville ha klänning/kjol som liten och väskor var viktiga redan då.. Det är nog ett släktdrag tror jag.

Favoritaffär?´
H&M men Zara är underbar, snart så...

Favorit Second hand?
Är väl en av få som inte gillar second hand.

Favorit Designer?
Har ingen, olika vid olika säsonger och gånger.

Söder eller östermalm?
Göteborg :)

Vad skulle du aldirg sätta på dig?
Just nu är det nog silvertights, men annars försöker jag inte säga aldrig för om ett halvår kan jag tycka något helt annat!

Vad var det senaste du köpte?
En ceriserosa bikiniöverdel från TopShop.

Vad vill du ha just nu?
En skinnjacka alt vårjacka, ett par ballerinas och ett par nya byxor.

Om du fick välja ett plagg att alltid använda, vilket skulle det vara och varför?
Enkelt linne, går att matcha med det mesta...

Hur ofta shoppar du?
Sporadiskt, beror på pengar och inspiration.

Favoritplagg?
Kofta.

Lågklackat eller högklackat?
Lågklackat även om det är snygagre med klack...

Vad satsar du på till våren? Färg? på läpparna? Lack? Nyckelplagg?
Hmm, ljusare färger såklart. Gärna äpplegrönt som är en ny favorit. Klänningar och kjolar samt tights och större top över känns lockande just nu. Ballerinas såklart! Förutom grönt blir det pasteller, skönt att lägga undan det svarta! På läpparna har jag praktiskt taget alltid ljusa rosa toner eller Rosebud. Nagellacket blir svagt rosa eller neonrosa som är roligt att piffa upp med. Har inget nyckelplagg ännu.. Det ger sig nog.

Vad satsar du på till hösten? Färg? på läpparna? Lack? Nyckelplagg?
Hösten?! Det är ju vår! Sedan kommer sommaren. Jag vill inte tänka på hösten just nu.

Bästa modetipset?
Utgå från sig själv, det är ingen mening att slaviskt följa trender. Passar det dig och din stil så är det rätt. Så är det bara!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits