ett jobb

Nästa vecka ska jag hoppa in som semestervikarie i fem veckor. Jag ska sitta i recpetionen på ett ställe där jag jobbat tidigare. Första gången jag jobbade där var första sommaren efter studenten. Sedan sommaren efter det och en hel del under de åren, främst det sista året eftersom en av de två i receptionen var sjukskriven då.
I julas återvände jag dit, efter ungefär 3 och ett halvt år, då de ringde och undrade om jag kunde/ville jobba. Såklart jag ville och nu är det alltså receptionsjobb som gäller de kommande fem veckorna.
Idag var jag uppe för att få passerkort och lite instruktioner. Känns så skönt att komma dit. Hon som brukar ringa mig är så lugn när jag ska vara där eftersom hon tycker att jag kan allt.

På väg från kontoret hade jag sällskap med en kvinna som jobbar på ett ställe där och hono tyckte det skulle bli kul att jag skulle jobba i sommar. Hon är snäll och rar, alltid kul att prata med henne eftersom hon har en del kul att berätta från när hon var yngre.

Ska bli kul att jobba, inte så mycket att göra, men jag får tid till att läsa (vilket behövs...).

Kommentarer:
Postat av: Jove

kul med jobb :)

Postat av: Emmaria

Absolut. Skönt att göra något vettigt, stimulerande. Men så är det ju lite extra nice runt den 25:e också! :)

2007-07-05 @ 23:55:30
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits