styling

Den som läser min blogg relativt ofta eller känner mig för den delen vet att kläder och smink inte är mina favoritområden. Kläder är ju så mycket roligare! På senare hår har jag begåvats med lite självvågigt hår vilket jag gillar. Det ger lite liv till frisyren och kan ju lätt försvinna med en plattång. Ibland vill jag dock framhäva våget och då tar jag hjälp av lite produkter.
Nu när jag har längre hår och inte så uppklippt, mot tidigare i allafall, så är det lite för tungt för ett suveränt resultat, men det funkar. Då jag först började framhäva min "lockar" för fem år sedan hade jag mycket kortare hår som var klippt för att framhäva vågorna.
Tack vare min
Silk-repair produkt så har håret blivit mindre tungt vilket är skönt, men för bra effekt bör mer produkter användas.

18534-4268

Wella System Professional
- Hypercurl - curl definer with light hold
Lite lättare känslan. Jag brukar ta den i handdukstorkat hår och sedan blåsa samtidigt som jag "kramar" håret. Den finns kvar lite i håret efter första tvätten och ger skön lagom känsla utan jobb då. Nackdelen är att den kan bli lite tung och därmed inte håller en helkväll. Fast då kan man ta mousse eller spray för ett fastare resultat.

18534-4269
Wella High Hair
- Smooth & Curl Liquid - strong hold, multiactive protector
Ger hårdare effekt är Hypercurlen. Tar jag också i handdukstorkat hår och kramar håret då jag blåser det. Den syns mer i håret medan Hypercurlen är lättare i konsistensen. Ger lite samma känsla som mousse, fast inte riktigt lika hårt.

18534-4267

Goldwell superline - super ego
Detta är ingen lockframhävande produkt utan ger bra stadga. Om man som jag har väldigt ljust och tunt hår så är det svårt att hitta bra produkter som inte ger "fet" känsla. Den här funkar, men man får bara ta pyttelite och inte vid rötterna.


Kommentarer:
Postat av: Anna

Tack för tipsen!

2007-01-14 @ 14:29:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits