puh

Veckans arbetsmässigt längsta dag är över och jag överlevde med ett resultat över förväntan. Tyvärr hade jag flera upprörda/gnälliga personer i telefon under kvällen, men men vad ska man göra... Det är bara att försöka tala dem till rätta och sedan avsluta samtalet så snabbt som möjligt.
Nu blir det sängdags för att orka med morgondagen. Då ska jag jobba och röntga mina lungor och bihålor. Märklig grej, det har jag nog inte gjort innan. Men vanliga röntgen är ju knappt någon match. Jag har gjort vanliga massa gånger, datortomografi, magnetrönteg och en tredje variant där de sprutar in någon läbbig vätska i en. MInns att spruta var ganska stor och läbbig, mamma hade nog mest ont av just det, själv tyckte jag det var spännande att inte vara i skolan på en hel dag och åka till mormor och morfar för att äta bakelser, på en vanlig dag! Nej när det kommer till sjukhus grejer är jag, tyvärr, ganska avtrubbad. Men jag försöker se det som att allt jag varit med om har gjort mig till den jag är idag. Det har gett mig kunskap och förståelse som jag märker att kollegor, som är dryga femtio, inte har.

You have to see the bright side of life!
...and I'm trying really hard!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits