10 viktiga i vår

I butikerna börjar vårmodet rulla in. Trevligt värre säger jag. I alla tidningar läser man om vårmodet, alla måsten och trender. Snart r modeveckorna med höstens mode, något som jag inte brukar ägna mycket energi.. Möjligtvis i slutet av augusti. Net-a-porter listar tio viktiga trender i vår:

  1. Färger - vårens mode är en explosion av färg. Härligt säger jag, men det gäller att välja sina färger istället för att stirra sig blint på trender....
  2. Metallic - både silver och guld funkar med vårens metallicmode. Det beror helt enkelt på vem man frågar. Jag gillar metallic i lagom mängd, tror inte jag kommer dra på mig en klänning i guld/silver..
  3. Slimmat - i och med 90-talets influenser kommer mycket tight och slimmat. In med magen helt enkelt. Jag väljer nog hellre raka modeller, har vant mig att slippa tänka på magen...
  4. Blommor - med våren och sommaren kommer ofta det romantiska, så även våren 2007. Fint och sött, jag gillar kombinationer av blommor och det lite tuffare. Då blir det alldeles lagom.
  5. Siluetter - den raka modellen fortsätter och A-linje format, trapeze, baby-doll och säckformat är att satsa på. Hurra säger jag, både snyggt och bekvämt.
  6. Mini - kortkort och mini är ledord. Shorts, kjolar och klänningar ska alla vara korta. Jag föredrar att visa ben fram för urringning så jag är nöjd!
  7. Stora jackor - "pojkväns"-jackan syntes hos Stella bland annat. Nej tack är min reaktion. På en nätt person är det lätt att det ser konstigt ut, tycker åtminstone jag.
  8. Plattform - tjock sula gör entre ordentligt den här säsongen. Not my cup of tea, även om jag kanske skulle behöva komma upp lite...
  9. Uppdaterad 60's - vi ser 60-talets mode ur 2000-talets ögon. Många kollektioner är inspirerade av 60-talet. Men vi ser även 80 och 90-tals influenser. Själv lutar jag nog mest åt 60-talet med kortkort.
  10. Vitt - elegant, fräscht och snyggt till bruna ben. Vitt är en sommarfärg, så är det bara. Det gäller att bära det då man klarar av det...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits