nästan slut

Veckan har knappt börjat och nu är den snart slut. Påsk är härligt! Våren överhuvudtaget är väldigt bra med helgdagar hit och dit. Fast jag tycker det var urpuckat att ta bort annan dag pingst i förmån för vår nationaldag. Visserligen är pappa alltid ledig på sin födelsedag numera, men det var ju så bra med den tre dagarshelgen som pingst innebar.
Kollade på DH hos en kompis igår, grymt avsnitt!! Tycker det har ballat ur och varit dåligt sedan det kom tillbaka den här säsongen, men igår var det grymt bra!
Det har kommit lite dis på himlen men solen skiner. Jag funderar på att ta mig en promenad. Jobbiga med att bo så centralt bara är att en promenad skulle ske på gatorna... Fast promenera på gatan kan jag göra, jag skulle dock aldrig ge mig ut på en joggingtur i mina kvarter.
Nu har jag kännt mig på topp i två veckor nästan. Tror den där Nice-resan gjorde gott! Mådde kasst veckan innan. Det är ju ganska fånigt nu när jag tänker tillbaka men jag kände mig väldigt nervös inför resan. Jag visste ju inte vad som skulle hända och eftersom jag jobbat väldigt kort på företaget så har jag inte hunnit lära känna så många. Jobbar man tre veckor/månad och endast har en kvarts rast ihop varje kväll (två per vecka) så är det svårt att lära känna varandra. Därför är det extra kul nu!
Men som sagt, nu mår jag bra! Dessutom försöker jag leva efter en sak som en kompis fick mig att inse, fast jag visste det nog innnan, men ibland behöver man höra det mer rakt ut. Jag måste inte vara perfekt och jag kan inte förvänta mig att alla i min omgivning ska vara det heller.

Kommentarer:
Postat av: emma

DH var grymt bra igår.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits