slut

Nu är jag helt slut! Att gå upp före klockan sex på morgonen, åka på frukostmöte och efter en kort paus åka på arbetsintervju tar garaterat på alla krafter. Åhh, varför ska det vara så svårt att ge mig ett jobb?! Jag är en smart, trevlig, utåtriktad och engagerad person. Nåväl, jag får ju in vanan att gå på intervju i alla fall!
Idag var dte riktigt ingående frågor. Väldigt många frågar vad den bra respetive dålig arbetsplats innebär för mig. Hur svårt är inte det? Varför ställer de så fåna frågor ibland? Vem svarar helt ärligt på frågan: Vad har du för negativa egenskaper? Allvarligt, det är väl ingen som säger något negativt om sig när man är på en intervju och vill marknadsföra sig själv på bästa sätt...
Nu är jag i alla fall så trött att jag bara vill falla i bitar. Usch, det har varit lite för mycket den här veckan.... Mår ju fortfarande inte helt bra från förkylningen. Nu väntar jag på solen som ska nå min balkong!

Kommentarer:
Postat av: Sta

Den erfarne vet att man i de fallen måste vara ödmjuk och erkänna några svaga sidor (som egentligen likaväl kan uppfattas som posetiva. beroende på sammanhang). Men visst är det egenligen helt onödigt att ställa frågan. Kanske för att se vem som kan slingra sig bäst? hehehe ;).

2006-09-22 @ 15:27:12
Postat av: Meelia

Bara du inte faller i fällan och tror att arb.givaren har rätt att veta om du tänker skaffa barn. Sånt måste man inte svara på.

2006-09-23 @ 15:12:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits