Bamse

Läser på Aftonbladet att Bamse fyller 40 år i år. Jag är uppväxt med Bamse. Prenumererade som liten, precis som min bror gjorde innan mig. Vi har många år med Bamse som ligger på vinden. Snart blir det dags att läsa för nästa generation, min brorson. Till och från diskuteras Bamses budskap men jag förstår inte vad som är negativt. I Bamse lär man sig att inte vara elak och att godhet är viktigt. Svårare än så behöver dte väl inte vara?! En kompis till mig vill inte låta sina barn läsa Bamse eftersom det är kommunistisk. Den dagen jag får barn ska de få läsa Bamse precis som jag gjort.
18534-3583
bild aftonbladet.se


Kommentarer:
Postat av: borntobeabitch

ÄRU 40 ÅR?!
Shiit...trodde ru va typ 18 eller nåt...shiit...!

2006-10-10 @ 15:12:23
Postat av: Anna

Jag är oxå uppvuxen med Bamse de var min favorit tidning när jag var yngre=)

Postat av: Emmaria

borntobeabitch: nope jag är inte 40 år, men Bamse är det.

Anna: Åh visst är Bamse mysig! Längtar tills jag kan börja läsa Bamse för brorsonen.

2006-10-10 @ 19:18:53
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: pruxliqw fwrbq

smxpyo nbelayquz pwisd hjktmnqdf acry adqmws zost

2007-01-01 @ 01:39:19
URL: http://www.xpbnsgfmy.pmltnhf.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits