pyssel

Vad skönt när det inte så kallt när man måste ge sig iväg så himla tidigt på morgonen. Tror jag är ensam i landet om att föredra det här vädret framför kyla. Visst regn är väl inte det roligaste här i Göteborg eftersom det brukar komma fårn alla håll förutom rakt uppifrån, men det slår -5grader varje dag! Det är ju 10 grader ute i november! Skönt. Dessutom kan jag avända min kappa utan att frysa vilket är trevligt.
Imorse när jag åkte till skolan tajmade jag in så att ett flygplan gick in för landning just som jag körde på motorvägen. Fånigt men lika kul varje gång det sker. Känner mig trött i hela kroppen, knäpp i bollen och ända nöjd på något vis efter att tentan är gjord. Älskar den lite avslappnade känslan som kommer såhär efter tenta.

Idag ska jag bli Pyssel-Emma. Dels så måste jag sy på en kjol. Jag har fått en plisserad kjol av farmor som ska klippas av och bli kort. Upptill är plisseringen igensydd vilket kommer ge lite "vippig" känsla. Men först ska en del av sömmen sprättas, annars blir det inget vippande... Sedan ska kjol klippas av och sys, men bara med zick-zack, annars är det för mycket bök!
Utöver kjol-pysslet måste jag börja med presenten till min kompis. Vi har kännt varandra hela livet och därför är det lite extra roligt att fixa tycker jag. Vi har ju gjort mycket ihop. Lekt märkliga saker, rest, shoppat i Paris, åkt och badat och tränat ihop.. Hoppas kunna komma på lite roliga anekdoter.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits