jul, jul

Idag plockar de upp julpyntet i Nordstan. Upptäckte det när jag ställde tillbaka bilen jag fått låna. (Vad skulle jag göra utan mina snälla föräldrar?!)
De senaste åren har jag inte varit lika jublande inför julen. Visst det är mysigt med tända ljus, glögg, pepparkakor, julklappshandlande osv. Men inför den här julen kommer det nog inte gå smärtfritt hemma hos mig. Det började redan förra året om var julen skulle firas. Eller ja, förra året var det väl inget egentligen, men den här julen kommer det skapas en diskussion. Det finns två alternativ och inget av dem tilltalar mig faktiskt. Det ena motsätter jag mig med varje muskel i min kropp medan det andra inte är lika motigt även om det inte känns som något skojigt alternativ. Varför måste folk växa upp och skaffa barn och därmed pajja jultraditioner?! På något vis önskar jag att man kunde resa bort. Då blir det inget kompromissande utan ett tredje oväntat alternativ. Jaja, det löser väl sig. På ett eller annat vis.

Kommentarer:
Postat av: Sta

Julen gör sig nog (tyvärr) bäst med en partner (och familj) :/. Känner själv likadant som du inför den kommande.

2006-11-15 @ 16:20:49
Postat av: Emmaria

ja det är ju så... Segt bara.

Postat av: Linda

Det där var nästan lite taskigt även om det kanske inte skulle uppfattas så "Varför måste folk växa upp och skaffa barn och därmed pajja jultraditioner?!" Varför inte bara göra dina egna traditioner?

2006-11-15 @ 21:44:11
Postat av: Emmaria

Taskigt ska det absolut inte menas men dels vet du inte situationen och dels menas det inte allvarligt. Det är bara det att jag gillat våra traditioner utmärkt och nu förändras det utan att jag kan göra något.. Det tycker jag är trist och det får jag tycka!

2006-11-16 @ 09:13:44
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits