katalogen

Idag fanns det en hög med telefonkataloger i min uppgång. Eftersom jag redan sett den hos mina föräldrar vet jag om att om man slår upp G************* (typ) så är mitt namn, nummer och adress det första man ser! Eniro har ju det där störande systemet att efternamnet bara står en gång. Värdelöst tycker jag! Såhär ser det ut:
Andersson: Anna, hamngatan 189, 031-159357
- Bertil, Röda gatan 4, 031-123456
- Cecilia, Allégatan, 031-789456

Jag gillade verkligen telefonkatalogen när jag var yngre. Brukade bli glad då katalogen kom, satte mig sedan och slog upp kompisar, släkt och andra bekanta. Det svåraste var, när jag var liten alltså, att hitta mormor och morfar, kunde verkligen inte förstå hur deras efternamn stavades... Fast då var jag ju som sagt inte så väldigt gammal.
Jepp, så töntig är jag! Och stolt över det dessutom! :D

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits