italiano

Det blev lunch med jobbet idadg. Superhärligt!
Vi åt på Alexandra Zazzi's gamla restaurang Paste e Panini. De har en utegård som är supermysig en sån här solig och varm dag. Jag åt penne med bacontärningar, kände inte för Lasagne som de flesta andra åt. Till efterrätt blev det pannacotta. Supergott! Kändes så lyxigt att sitta där i värmen och bara njuta och ha trevligt.
Men jag reagerade på en sak som för många höll på med. Och det var att diskutera hur fet mat de åt och hur måna kalorier det ena och det andra innehöll. När vi sedan åt efterrätten så var dte en som inte åt någon, hon går hos Viktväktarna och bredde alldeles för mycket på om hur mycket fett och kalorier jag åt. Hon brukar annars tjata om att jag äter för lite. Jag mår faktiskt dåligt över att folk påpekar sånt på det viset. Till sist sa jag ifrån att det var helt onödigt att säga sådana saker. Då tystnade de faktiskt. Vissa människor verkar ju inte fatta någonting...
Fast lunchen var väldigt trevlig med det undantaget!

Kommentarer:
Postat av: solveig

Skit i det.. folk säger så dumma saker i bland!

Postat av: Emmaria

Jo, jag försöker, men du vet, oftast glider saker bara av en, men ibland så gör det inte det lika lätt.

2006-05-08 @ 10:53:40
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits