visdom

Oh no! Upptäckte just att jag håller på att få en visdomstand..
I nederkäken också.. Jag har liksom ingen plats för den där. Hade tandställning tidigare eftersom jag hade för trångt bland tänderna. Nu har jag en tråd på baksidan av de främre tänderna i nederkäken för att dte ska se snyggt ut. Tänker inte på den alls. Förutom när något minilitet fastnar där. ÄR oerhört irriterande och jobbigt att få bort!
Men nu håller jag alltså på att få en visdomstand. Jag blir supernervös eftersom den jag fått tidigare gav mig en infektion och fick dras. Upptäckte liksom helt plötsligt hur jag har en öppning mellan tanden och tandköttet. Så satte jag nageln där upptäcker att tanden är bakom och det könns att den är på väg. Har dessutom kännt hur det stramat i tänderna ett tag och detta är ju självklart förklaringen...

Kommentarer:
Postat av: Angelica

Vad jobbigt... jag har min första på G och den gör jätteont!

Postat av: Sofia

Jag drog ut min ena visdomstand i tisdags och samtidigt lagade ett hål. Det är mkt värre att laga hål än att dra ut en tand, fast nu hade jag tur. Min tand hade inte vuxit fast sig så hårt. MEn usch för tandläkaren

2006-03-17 @ 08:29:21
Postat av: dannjella

jag har oxå en tråd, fast bara i överkäken.. nog duktigt irriterande när nåt litet fäster sig. jag hatar det!

2006-03-17 @ 11:58:44
URL: http://dannjella.blogg.se
Postat av: Emmaria

Angelica: Stackars oss!

Sofia: Jo det har du nog rätt i. Även om jag inte lagat något direkt hål.... Hoppas det känns bättre nu!

dannjella: Jaså i överkäken.. Det är ruskigt jobbigt då något fastnar. Argh!

2006-03-17 @ 12:15:18
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits