"tråk"

Då jag varit på intervju för jobb där jag är rädd att de dömer mig för snabbt har jag "tråk" kläder på mig. Det handlar om jobb på bank eller liknande. Jobb där intervjuaren har lätt för att dömma ut mitt unga utseende innan jag fått chansen att visa vem jag är. Då tänker jag enkelt, stilrent och moget. Ofta skjorta eller en snygg kofta till finare byxor, gärna en sko med klack på, praktisk väska och diskreta smycken. Pärlhalsband är nästan förbjudet på intervju, det verkar alltid som att man försöker för mycket, även om man använder det varje dag! Det är viktigt att kläderna inte tar över, men inte heller gör en obekväm. Det första intrycket är viktigt, även om personligheten är viktigast!
18534-1943


bilder hm.com, netaporter.com och shopbop.com

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits