fight

När jag var på väg hem gick jag nästan rakt in i ett slagsmål.
Det var faktiskt lite obehagligt, jag gillar ju inte sådant över huvudtaget.
Jag kom gående från den ena hållplatsen genom en liten "park" till den andra.  Nästan ända framme såg jag hur folk framför mig ryggade tillbaka och liksom drog sig ifrån en viss punkt. När jag närmade mig så såg jag att det var några killar som muckade och slogs lite.
De rörde sig så fort att det kändes obehagligt och man visste inte riktigt var de skulle ta vägen. Jag stod på behörigt avstånd, men det var ändå obehagligt.
Det jag tyckte var riktigt otrevligt var sättet de betedde sig på. Sparkar, slag och knuffar. Så som de sparkade... Det kändes så inövat eller som om de lärt sig av någon action-rulle!
Allt slutade med att de som blev mest påpucklade gick på samma vagn som mig... Men det kändes som om det inte var uppklarat, frågan är vad som sker sedan...

Kommentarer:
Postat av: Linda

Det där är så typiskt =(
Inget illa menat mot dig nu, men just det där med att folk ryggar tillbaka.
Oftast är det 10 ggr fler som ser på än slåss, varför ingriper aldrig någon?

2006-03-07 @ 15:02:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits