fight

Ojoj. De senaste veckorna har jag haft en mail-fight med Glocalnet. I maj bytte jag operatör till dem. Det var en säljare som ringde mig och jag var väldigt tveksam till att byta, har gått på så många dumma grejer. Till sist i samtalet slängde han in att jag skulle få en samtalspott på 350 kronor att ringa för under de tre första månaderna. Då kunde jag ju inte gör annat än säga ja. I mitten av juli fick jag första fakturan och där var inget avdraget på någon samtalspott. Första mailet skickades.
Tydligen har de inga uppgifter om att jag skulle ha blivit erbjuden en samtalspott och de förstod inte varför. Eftersom jag inte gav mig har jag fortsatt och blivit snäppet tuffare ju fler mail jag skickat. Efter ett tag fick jag ett mail där det stod att det kostade mig drygt trehundra om jag ville avsluta abonnemanget innan de tre månadernas uppsägningstid. Eftersom de inte lever upp till avtalet påpekade jag att det faktiskt bröt ett avtal.
Efter några turer fram och tillbaka är nu mitt abonnemang tillbaka hos Telia. Nu ska jag nixa mig. Trots att jag själv jobbar med direktmarknadsföring kan jag inte komma ifrån det sätt som vi kunder "luras" in i saker som inte stämmer.
Nu är jag glad och nöjd! Jag fick ju som jag ville.

Kommentarer:
Postat av: eremo

du kunde inte göra annat än säga "ja" menade du va?
ja men idioti!
jag ringer med comhem, det funkar bra det.
telefonförsäljare gillas icke!

Postat av: Emmaria

Ja ska det självklart vara..Tyvärr!
Funderar på comhem faktiskt, har de på bredbandet.
Nej usch för telefonförsäljare, borde förbjudas!

2006-07-26 @ 11:28:11
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: eremo

jag har comhem både på bredband o telefoni o det har verkligen minskat mina utgifter
har väl räkning på ca 3-400:-/mån för bägge
det tycker jag absolut är överkomligt

2006-07-26 @ 13:25:25
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Emmaria

det låter ju riktigt bra. Nu när jag haft värsta grejen så känns det som att jag lika bra kan kolla upp vad jag skulle tjäna mest på att ha. Man vet ju aldrig, kan tjäna några kronor! :)

2006-07-26 @ 16:14:45
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits