cementkuber

Imorse när jag skulle köra till jobbet blev det stopp vid den andra rondellen. Där hade nämligen en kille precis kört igenom med ett släp. På släpet låg x antal cementkuber som inte var fastsurrade. I svängen i rondellen släppte de från släpet och flög ut på marken. Precis där jag skulle köra!
Han som körde var visserligen ganska snabb på att hoppa ut och flytta på kuberna, men ändå! Man måste ju tänka lite när man kör omkring med sådana saker. Det hade ju kunnat hända en ordentlig olycka! Tänk om det hade varit en bil så långt fram på väg in i rondellen...

Jag som skulle klaga på alla turister som kör omkring i 30, bromsar mitt på en väg eller de där jobbiga som bara byter fil helt plötsligt, bara för att de två kilometer senare måste ligga i vänsterfilen. Ibland undrar jag hur vissa människor lärde sig köra bil. Det kan då inte ha varit i stan, antagligen i en öde by utan andra bilister runt omkring sig.

Ojdå, lite väl hårt kanske, men den senaste veckan har jag råkat ut för så många puckade bilister så det finns inte!

Kommentarer:
Postat av: Pyssling

Precis som i Stockholm, man står alltid till höger i rulltrappan som turist för att sthlm ska kunna springa på vänstra sidan

Postat av: Emmaria

Ja, såna där grejer är ju så självklara tycker jag, varför fattar inte alla?!

2006-07-20 @ 09:27:31
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits