ultimata väskan

Jag skulle inte kunna nämna bara en väska som är min ultimata. Det finns så många olika.
Skinnväskor, tygväskor, clutches, totes, bagar.. jag gillar allt!
- Det ultimata för mig vore en snygg clucth, som passar till det mesta och är stilren.
- En skinnväska i lagom storlek för att rymma skolböcker.
- Sedan vill jag ha en mittimellan väska, som passar på stan eller till en lunchdate.
Tre väskor behöver jag för att ha det ultimata. Men så ska det ju vara en weekend-vsäka också och en till träningen. Ja ni ser, den ultimata för tillfället passar mig bäst!
18534-1327

Vilken är din ultimata väska?
Kanske är det en väska som är ultimat till ett visst syfte som tex jobb, skola, träning eller party.
Eller är du kanske som jag, som vill ha lite att välja mellan.. Berätta!
Det är så kul att få inspiration och höra hur andra tycker och tänker!

bilder från netaporter.com

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Jag är precis som du, jag kan inte ha en väska till allt.
Man har en väska för olika tillfällen och för olika outfits! ;)

Postat av: Karolina

Jag är också som du, en väska för varje tillfälle, eller snarare flera så att man alltid har en som passar, oavsett vilka skor och kläder man vill matcha med. Å sen gärna några roliga också och... Jag skulle kunna köpa hur många väskor som helst, men håller mig till ganska klassiska, enkla väskor i svart och brunt i några olika storlekar. Det är enklast (men också rätt trist) så :-)

2006-01-11 @ 00:42:19
Postat av: Angelica

Jag har tyvärr blivit påverkad av tiden när jag bodde i London där det är en sån extrem märkeshysteri att jag känner mig naken utan en LV, Gucci, Balenciaga eller DKNY på armen.... jättehemskt jag vet..... plus att nu bor jag på ett sånt litet ställe där ingen riktigt känner igen märkesväskorna eller så tror de att jag köpte dem för 50 spänn styck i Thailand vilket tyvärr inte är sant....

2006-01-11 @ 09:53:28
URL: http://www.blondieangel.blogg.se
Postat av: Blancaflor

Jag tycker ocksa att man behover minst tre vaskor for olika tillfallen. Jag har en liten, svart Chanel-vaska med kedja for kvallsbruk, en stor Mulberry Bayswater till jobbet och en mellanstor Louis Vuitton i gratt for att ga pa stan etc.

2006-01-11 @ 11:11:00
URL: http://blancaflor4ever.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Jag äger den ultimata väskan. Visst gillar jag att växla mellan olika, det gör jag ju hela tiden, men om jag bara fick välja en i hela världen skulle jag välja min Alma från LV. Klassisk design som hållig hur länge som helst (designades för Coco Chanel personligen på 1920-talet) och god kvalitet. Den rymmer mer än man tror och passar oavsett om jag vill vara preppy, trendig eller partyklädd. I love it! Skulle inte kunna leva utan den... sen är det förstås så att jag köper och använder andra väskor. Men som sagt: om jag bara fick en..

2006-01-11 @ 12:31:52
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Sofia

Skor däremot., där gåår det ju inte ihop om man inte har ett stort utbud. De perfekta skorna existerar bara för stunden till en viss outfit.

2006-01-11 @ 12:32:44
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Nicole

Min Fendi Spy rymmer både skolböcker & delvis gympakläder. Det är bra att modellen är "påsig" för den ser inte för fin ut att ha på skolan heller! Det är min ultimataväska =)

Bra blogg, tjejen & lycka till!

2006-01-11 @ 13:56:20
Postat av: Emmaria

: ja det är den rätta melodin! :)

Karolina: Det måste vara flera alternativ, för en väska kan passa till en outfit men vara helt fel till en annan. Variation är rätt!
Enkla och klassiska funkar alltid och är ågot jag lägger lite mer pengar på, de roliga väskorna är biligare saker eftersom jag oftast tröttnar på dem ganska snabbt!
Nejdå, det är inte trist med enkelt och klassiskt, är det något man alltid är rätt i så är det det klassiska! Tycker jag.. :)

Angelica: Åh vad jobbigt för dig ;) Jag blir superavis på alla väskor du räknar upp. Lust att dela med dig lite?!
Så trist när folk inte uppskattar kvalitet, men det är deras lost.

Sofia: Åh jag älskar den väskan! Ursnygg och snacka om klassisk.
Klart lite vill man variera, men oftast så finns det en väska osm används lite mer. Så är det åtminstone för mig på vintern. Vissa väskor kan jag inte ha på vintern, axelväskor funkar inte eftersom min jacka är stor och bylsig och trollar bort mina axlar...

Sofia: Nej skor måste man absolut ha ett stort utbud av! På vintern har jag inte ens nästan så många att välja på som jag önskar, men resten av årstiderna då tar jag igen det upphöjt till 3! :)

Nicole: Ljuvligt! Sådan där väska som funkar jämnt. Ser passande ut både till och skola och lite finare tillfällen. Blir vad klädseln gör den helt enkelt!

2006-01-11 @ 14:27:03
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Nicole

Precis, det är kläderna som avgör! Först var jag sugen på en Bayswater men typ 4 st i klassen har den så det kändes inte så kul! Men Spy'en fungerar då minst lika bra som skolväska! =)

2006-01-11 @ 14:40:40
Postat av: Anonym

Jag gillar att bara ha en väska,det e kanske lite trist,men tycker det är bättre att lägga ner lite mer pengar på en väska än att köpa många billiga.
Så jag har en Halv stor väska som är brun/grå/lila nånting :P haha ganska diskret,så jag kan ha den till allt.
och den e lagom stor att ha i både skolan och på fest eller vart som helst!:)

Tycker verkligen trenden som är nu att ha brunt e jätte bra,eftersom att det passar till nästasn vilken färg som helst!:) hoppas det är så länge nu bara :D

2006-01-11 @ 15:27:11
URL: http://siirii.blogg.se
Postat av: Emmaria

Nicole: Ja för en väska kan se enkel, eller helt lagom ut till jeans och en topp.Till kjol och blus kan den se lite mer "extra" ut. Hoppas du förstår hur jag menar.. :) Kläderna avgör helt enkelt!
Det är ju inte kul att ha samma som för många andra, kul att du är nöjd med ditt val!

: nej det är väl inte trist. Alla är vi olika.
En väska som funkar till allt är suveränt! En allround väska som jag dessvärre itnen lyckats hitta ännu...
Brunt är ritkigt schysst färg. Gillar det absolut, men det finns snygga och fula nyanser! Ser ut som om det håller i vår också *hoppas* :)

2006-01-11 @ 15:35:50
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Saally

Jag gillar stora väskor det är nåt med dom, dom är händiga och bra, jag som tränar mycket skulle hålla mig till stora väskor nog också. Lindsay Lohan är fina väskor.

2006-01-11 @ 16:15:36
URL: http://www.sallysalome.blogg.se
Postat av: Emmaria

Sally: stora väskor är riktigt snygga. Man får plats med saker och slipper bära extra grejer i handen eller liknande.
Kan bara hålla med, Lindsay Lohan har väldigt många snygga väskor!

2006-01-11 @ 16:38:10
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Julia

För mig beror det ju mycket på vad man ska få plats med och vad man har på sig. Men under hösten har jag haft en trogen följeslagare. Min bruna, lite påsiga och mycket rymliga väska sväljer i princip allt. Till och med gympakläder och massor skolböcker får plats. Sen har den massa små fack som är perfekt att lägga läppglans, solglasögon, nycklar, plånbok osv i. Tyvärr börjar jag bli lite trött på den, vill kunna ha mindre väskor jämt (stora axelväskor sliter så mycket på axlarna om det är mycket i). Hittade en rätt billig väska i mörkbrunt skinn, lite påsmodell, som jag tror jag ska slå till på.

2006-01-11 @ 21:55:54
URL: http://prick.info.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits