för smal

Detta är skandal! Jag blir så arg att det finns inte.

Kommentarer:
Postat av: Anna

håller med dig, nämnde det i min blogg också.. Hon lär ju inte må bättre av det!

Postat av: Storasystern

Ja, det är sjukt. Det där skulle nog aldrig ha hänt en överviktig person - oavsett hur extrem fetma personen led av. Visst kan det ligga något i att det kan kännas obehagligt att se någon som är så pass undernärd - men det borde man väl ändå kunna bortse ifrån? Själv är jag väldigt smal, jag har vägt 38 kg som minst (med min nuvarande längd, vägde betydligt mindre när jag var en liten bebis t ex) och det är konstigt hur okänsliga vissa människor kan vara när de kommenterar ens vikt...

2006-01-30 @ 15:45:52
URL: http://storasysterns.blogspot.com
Postat av: eremo

jo fast det kanske är för kvinnans bästa? alltså det är en jävligt känslig fråga. men föreståndaren verkar ändå vara en sund medmänniska som bryr sig om sina gäster. det är likadant på friskis ju, om ngn är sjukt smal så får denne inte träna där, personalen ska iaf undersöka hur personen egentligen mår. ja jag vet inte, jag vet att det är känsligt, men som sagt jag tycker inte det är helt fel.

2006-01-30 @ 15:59:13
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Emmaria

I en sådan här fråga blir det självklart svårt att avgöra vad som är rätt eller fel. Men kvinnan har ju kontakt med sjukhus angående sin sjukdom och då tycker jag inte att föreståndaren ska gå in och leka Gud. Då borde faktiskt personer som är riktigt överviktiga tvingas avstå också, jag mår ibland dåligt av den synen. Vad gör det ena mer rätt än det andra? Kanske är simturen det som motiverar den här kvinnan. Det kan vara det som gör att hon orkar med tillvaron.. Jag tycker det är fel!
Jag är också väldigt smal och har problem med vikten. Skulle någon förbjuda mig att tex träna skulle jag dels bli riktigt arg men även ledsen. Jag hämtar kraft i min träning. Jag får aptit av det och det ger mig en bra känsla.
Så länge hon får simma för sina läkare borde det itne vara problem, om det handlar om övriga gäster, varför klagar inte de på överviktiga personer? Nej för det gör man inte. En smal kan man kommentera, men gud förbjude att man kommenterade en överviktig. Åh den här frågan gör mig irriterad!

2006-01-30 @ 16:25:47
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: eremo

jag förstår hur du tänker, tror jag =)
men i just en sån här fråga är det ju bra om en överviktig simmar.
men jag fattar, men du o jag står nog på varsin sida i debatten, en smal o en överviktig =)

2006-01-30 @ 16:45:37
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: eremo

förresten....jag ska gå o simma nu!!
kram

2006-01-30 @ 16:46:17
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Emmaria

Jag förstår din sida också egentligen, men jag tycker det är så orättvist! Det är hela samhället som är galet när det gäller just den här frågan tycker jag.
Vi kanske är på varsin sida, en sak man kan säga är att frågan väcker tankar och funderingar.
Jag ska snart åka och träna. Ha det så trevligt! Kram :)

2006-01-30 @ 16:49:22
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: LolloB

Jag tycker det är rätt. Jag skulle inte ens kalla henne smal, hon ser ju undernärd och sjuk ut. Att läkarna ens LÅTER henne simma är ett frågetecken för mig tyvärr. Och att de inte säger till om överviktiga? Dels är det nog så att riktigt överviktiga människor (här snackar vi 100 kg plus) inte går till badhuset överhuvudtaget för att det viskas och pekas och hånas.

2006-01-30 @ 19:29:22
Postat av: Sofia

Visst är det oerhört känsligt, och dessutom jobbigt för henne att fråntas sin hobby, men jag måste ändå säga att jag lutar åt att hålla med föreståndaren för badhuset. Inte pga att kvinnan stör andra gäster utan för att det är en hälsofara. Helt ärligt, man kan inte lita på att en anorektiker vet hur mycket hon/han klarar. Sjukdomen handlar ju till stor del om att totalt tappa insikten om vad lagom är.

2006-01-30 @ 21:06:05
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Andrea

Jag är benägen att hålla med Sofia, Lollo och Eremo. När man är anorektiker och underviktig bör man fokusera på att gå upp i vikt, inte att träna bort den.

2006-01-31 @ 07:26:22
URL: http://andreasuniversum.blogspot.com/
Postat av: yplsvhux mhsderuwy

rqvd lrtjxudcn kdfah gkxq nvuzwhc okhymzfv pfey

2006-12-31 @ 20:33:23
URL: http://www.rpkjh.jbwyauoch.com
Postat av: Sofie

Sen så tror jag inte överhuvudtaget hennes läkare _låter_ henne träna, jag tror att hon gör precis vad fan hon vill ärligt talat. En anorektiker bryr sig inte direkt om vad andra säger till honom/henne, hade kvinnan i detta fallet gjort det, så hade hon inte vägt 35 kg. Jag tycker det är skitbra att stänga av henne, är man 40 bast och väger 35 kilo, och har haft anorexi sedan tonåren, jag menar... she'll be dead in a few years. 35 kilo är normalvikt för barn, inte för en vuxen kvinna.
En anorektiker är ju inte direkt en sansad person överhuvudtaget, men det är klart hon känner sig kränkt, men hallå... en anorektiker ska inte träna. De borde låsa in henne istället och tvångsmata henne, det är vad som händer med tonåringar som väger 35 kg.

2007-04-08 @ 02:14:44
URL: http://narr.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits