kvällsrutin

Min rutin är ganska enkel, kommer aldrig i säng så tidigt som jag planerat! Det är så enkelt så att klara av denna rutin. Antingen sätter jag mig framför datorn, tv:n eller en bra bok. Lätt som en plätt!

Nu ska jag äta ett par Finn Crisp. Känner hur jag är småskakig i kroppen och det är svårt att somna då... Tur att jag ska till doktorn på måndag för jag pallar faktiskt inte att må såhär längre. Att bli skakig och äcklig varje gång jag inte ätit på x antal minuter/timmar. Då jag mår dåligt innan jag äter och efter att jag ätit så får det mig inte direkt ett hoppa över maten. Men nu är det antingen äta eller inte kunna sova. Eftersom jag är trött får jag äta lite för att kunna sova!

Imorgon är en annan dag! Då ska jag jobba, träna och titta på OC. Antagligen skoja lite med min jobbarkompis och undvika att bli irriterad på vissa kollegor, se ytterligare bevis för hur mesig chefen kan vara och hoppas att det kommer någon bra tidning. En vanlig dag på jobbet helt enkelt!

Baci!

Kommentarer:
Postat av: Storasystern

Det låter som att du har magkatarr, det har jag också haft. Det betyder att man har för mycket magsyra i magen vilket leder till att man ofta mår illa när man inte ätit på ett tag. Det kan bero på att man äter dåligt och/eller att man är stressad. Det kan bli bättre av att man försöker äta lite ofta för att hålla igång magen samt att man äter "snäll" mat, alltså inget stekt, fett, starkt, inga råa grönsaker, sura saker som apelsinjuice, etc. Jag kunde få bort min magkatarr i alla fall, även om det var jättejobbigt att försöka äta hela tiden när man mådde illa.

Postat av: Emmaria

Hmm, det är ju inte bra. Jag har ätit Losec i ett drygt år, men du har nog rätt i att dte kan ha att göra med min stress. Ska ta till mig detta och även diskutera det med min doktor.
Tack, det är bra med tips! :)

2006-02-08 @ 11:50:13
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits