kvällen

Hade redan sett kvällens OC-avsnitt så jag fixade och donade lite istället för att vara klistrad.
Nu är min kyl påfylld med grönsaker och frukt. Det är det enda i matväg jag tycker är riktigt härligt att handla! Frukt och grönsaksaffärer känns som när man är utomlands. Skön känsla. Jag har en bara några hus bort på samma gata som jag bor.

Eftersom jag då och då, eller rättare sagt rätt ofta berättar om märkliga personer på mitt jobb ska jag inte håller mig från ämnet..
Hon som gnäller allra mest tog priset idag. När det var fikadags klagade hon på att vattenkokaren vi har på kontoret tar så lång tid på sig att koka upp. Nej det är inget skämt.
Lite lättsamt sade jag att det beror ju på hur mycket vatten man häller, "det förstår jag också" svarade hon då snorkigt.
Hade det varit vem som helst annan person hade jag kunnat skoja mer och kanske inte ens reagera på det, men när gnällspiken nr 1 säger det, då ni! Hon hade säkerligen kunnat klaga på att vi har vita muggar också, vänta bara det lär komma!
Samma kvinna tyckte det var jobbigt då de bytte kontor. Innan satt de på ett kontor ca 3 mil från centrum och nu sitter de i centrala stan, mitt i smeten. Hon tyckte det var bättre att åka i 4 mil till jobbet istället för 1 mil. Jag menar, då klagar man bara för sakens skull! Jag har för tusan 6.5 mil till skolan!

Min chef har på senare tid lagt på sig en oerhört irriterande dialekt. Eller om det är något slags tonläge... Han har någon slags släpig stockholmsdialekt. (Inget fel på 08:or, men när man är född och uppväxt i Gbg blir det mest fånigt!) Fast en kollega trodde det hade att göra med att han tar det tonläget då han ska förklara saker. Han har en tendens av att prata till oss som om vi är dagisbarn och inte fattar någonting.

Det var väl det för idag.. :)

Kommentarer:
Postat av: Evelina

Usch, jag klarar inte av människor som klagar bara för att klaga, har de så tråkiga liv?

Postat av: Emmaria

Det verkar inte bättre. Den kvinnan hon är såå trist, du fattar inte! Alla måste få klaga ibland, det tror jag ligger i människans natur, men det får ju aldrig gå till överdrift. Som att göra det bara för sakens skull...

2006-02-22 @ 22:26:11
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits