guld vs silver

Modet kommer och går. Ibland ska man ha guld, ibland silver. Just nu har väl guldet tagit en comeback även om jag inte tycker att något utav det är helt omodernt.
Min klocka är i silver, men jag har guldhalsband, armband och oftast även guldringar. På en date (!) fick jag av en kille en kommentar om att blanda guld och silver. Han skulle bara veta vilket spår den kommentaren fått hos mig.
Men eftersom jag älskar min klocka och tycker mina andra smycken är snygga har jag försökt att trycka undan den kommentaren. Nu tittade jag på en bild av framförallt
Ashley och hon blandrar guld och silver friskt! Silver örhängen, guldhalsband, guld ring och blandade armband!

Vad tycker ni? Kan man mixa och matcha eller ska man hålla sig till en metall åt gången?

Kommentarer:
Postat av: Miriam

Jag tycker man kan blanda lite. Tyckte förut att det var en dödssynd men har ändrat åsikt på senare dar=) Smaken är som baken.

Postat av: Elle

Blanda! Aldrig snyggt att se ut som en julgran, men att ha en personlig stil handlar om att använda det man själv tycker är snyggt..

2006-02-20 @ 13:53:11
Postat av: Emmaria

Miriam: Ja en liten mix borde man ju kunna göra. Det är svårt att bara hålla sig till en... Tyckte det ett tag, men jag har fått släppa det lite. Precis, alla tycker olika!

Elle: Du har så rätt så. I ärlighetens namn så har jag ju blandat ändå sedan jag skaffade min klocka.. Men olika tider säger olika. Sedan använder jag främst det jag trivs i, alltid!

2006-02-20 @ 14:02:02
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Sophie

Skit i vad den där tönt killen tycker! Han va ju bara en dejt och vad visste han om mode! Han hade säkert bara hört det ifrån sin förra tjej, när han hade kommit hem med ett silverarmbad till hennes andra guldsmycken!;)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-02-20 @ 14:12:02
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Emmaria

Egentligen skiter jag ju i det. Men innan han kommenterade det så hade jag inte ens tänkt på det. Grejen är att han var en relativt trendig kille, vi hade liknande smak vad gällde det mesta annat.. Jag fortsätter blanda, det har jag gjort länge!

2006-02-20 @ 14:25:24
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Sofia

Det där med att blanda är ju en gammal synd... men jag tycker att om man gör det medvet kan det framhäva smyckena riktigt snyggt.

De två smycken jag bär varenda dag är en guldring och ett silverarmband, inte en chans i världen att jag skulle lämna något av dem hemma. Det händer bara inte. Dom är viktigare än etikett/stilregler.

2006-02-20 @ 22:39:46
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Emmaria

Många har ju sina "alltid"-smycken och det är nog inte ovanligt att det är både guld och silver. De känns så givna på något vis. Sedan kanske jag inte absolut kör mitt guldarmband om jag har silverring, -klocka och -halsband.
Det kan vara en snyggt att blanda, men också katastrof. Det gäller att hitta en jämnvikt. Skulle till exempel själv aldrig blanda ett guld och ett silverarmband på samma arm..

2006-02-20 @ 22:44:39
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: my

Jag blandar ofta guld och silver, ofta får bronsfärgat komam med! It's hot!
Tex: tre långa kedjor, en guld, en brons, en silver. Örhängen "Diamanter" vita - pilgrim + Guldbangle. Teehee

2006-02-21 @ 00:05:02

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits