dagens nyheter

Den första nyheten som slår en idag är om Saddams avrättning. Personligen anser jag att det känns medeltida med hängning. Och jag tycker också att dte är lite som att ge honom vad han vill. Jag tycker han ska lida så som han skapat mycket elände. Man borde låst in honom i en cell och slängt nyckeln. Dödsstraff är aldrig lätt, men jag tycker ändå att den som gjort något så fruktansvärt ska få konsekvenser för sitt handlande. Vists att ta personens liv är ju en ganska stor konsekvens, men hans lidande blir kort.
Det finns inget lätt sätt att diskutera sådana här ämnen, men det kan lätt konstateras att året 2006 års största nyhet är Saddam Husseins avrättning!

Något som stör mig enormt är att Aftonbladet på sin första sida har, strax under alla artiklar om Saddam, en rubrik som säger att hon lämnar Fadde. Vem bryr sig?!?!? Kan det ens räknas som en nyhet?!
Linda är ingen alls i mina ögon, det är bara tidningar som Aftonbladet som gör henne till en mediaperson. För att bra tag sedan blev jag så irriterad på allt skriveri om henne att jag slutade läsa artiklarna. För det är ju faktiskt så att ju fler som läser, desto längre kommer de skriva icke-nyheter om henne och andra motsvarande. Våga bojkotta onödiga artiklar!!


Kommentarer:
Postat av: Emma

Vet du vad? Jag håller helt med dig om Linda&Fadde, jag menar det är ju knappast som att det är förstaside nyhet... jag blir less!

2007-01-01 @ 02:15:48

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits