vår

Krokusarna blommar för fullt! Så vackert det är. Blir alltid lyrisk på våren, när man ser bladen slå ut, blommor växa upp och blomma, alla djur som börjar visa sig och fågelsången som bryter igenom tystnaden! Ahh, våren är härlig!
Minns påsken när jag var yngre, då tyckte jag alltid att det skulle vara vår. Jag och en kompis lekte ofta många utomhus lekar under påskhelgen. Och vi skulle absolut vara ute utan jacka, det kunde ibland leda till x antal tröjor, vantar och halsdukar. Sedan brukade vi spela fotboll, tennis, basket, göra tian. Tian är en lek där man använder en tennisboll mot en vägg och räknar ner så att säga. 10 bollar som man ska kasta mot väggen och fånga utan studs, 9 mot väggen och en studs innan du fångar osv... Oftast skulle vi vara kreativa och hitta på egna grejer.. Sedan tog vi fram tennis-pinnen. Det var en pinne man tryckte ner i marken med ett långt snöre och en tennisboll längst ut. Sedan stod man på varsin sida och skulle vinna genom att slå bollen så den snurrade mest åt sitt eget håll. Vårt förråd har alltid varit fyllt med bollar, spel och tillbehör att leka utomhus. Förr hade vi en basketkorg på förrådsväggen också.. Vad kul vi hade när vi var yngre och lekte ute!
bild(4)


Kommentarer:
Postat av: Christine

haha, gulligt! Jag och mina kompisar brukade ta ut Barbie's och skogsfolket(små skogsfigurer som hade kläder och grejer) och leka i trädgården på våren... men min mamma var benhård med jacka.. haha! =)

Postat av: Mimi

Sa harligt :) Hoppas du kryar pa dig snart och far en bra pask i alla fall!

2006-04-14 @ 18:45:27
URL: http://la-sweden.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits