sommarplågor

Varje sommar finns det några låtar som spelas lite extra. I amelia kropp&skönhet har de listat 30 år av sommarhitar.
Såhär har det bland annat sett ut:
2005: My Number 1
2004: Hej, hej Monika
2003: Här kommer alla känslorna(på en och samma gång)
2002: A little less conversation
2001: Daddy DJ
2000: HipHopper
1999: Mambo no 5
1998: La copa della vida
1997: Bailando
1996: Macarena (Shit, var det så länge sen?!)
1995: Det är över nu
1994: När vi gräver guld i USA
1993: Mr Vain
1992: Sweat (a la la la long)
...och så vidare

Jag saknar Ketchup Song, den var verkligen sommaren 2002 för mig. Då var jag i Italien och pluggade. Varenda gång den spelades så började vi sjunga, var vi än befann oss. Det var verkligen vår låt! Jag var riktigt nära att köpa den för minnet på plats i Italien, den hade ju inte börjat spelas i Sverige då, men singlar var så ruskigt dyra att jag skippade det. Köpte antagligen ett par skor istället...
Sedan saknar jag Maria, Ricky Martins första låt. Och Oh La La La, I love You Baby. (Minns ej titeln, men de sjöng så i refrängen.) Den var verkligen Italien, fast en annan ort och många år tidigare. Låtar kan verkligen få mig ordentligt sentimental.

Vilken låt tycker ni borde finnas på listan?

Kommentarer:
Postat av: Angelica

Jag gillar "A little less conversation"... jag hade en underbar sommar i London till den!

Postat av: Emilee

Alexia var det som sjöng Oh la la la :)

2006-04-05 @ 09:40:04
URL: http://www.emilee.blogg.se
Postat av: Emmaria

Angelica: Oftast handlar det ju om vad man har för minnen till låtar. Men för mig är "A little less conversation" =träning! Vi tränade massor den sommaren och alla ledare envisades med att ha med den här låten!

Emilee: Just det ja, tack!

2006-04-05 @ 11:52:17
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits