Mina fötter

Sitter och funderar på om fötter kan krympa!
Jag har alltid haft 37 i skostorlek men de senaste två åren har jag knappt kunnat ha 36. Dessutom har jag hittat skor hemma i klädkammaren som jag slutade använda för att de var för små, men nu passar de och är superbra.
Helt logiskt kan jag ju krympa runt ben och senor där man är lösigare, men frågan är om jag inte tycker att foten är korttare, benet kan ju inte krympa!
Antagligen är det runt omkring foten som jag har krympt, men märkligt är det!
Det är ruskigt jobbigt att ha små fötter, provar jag minsta storleken och de är för stora så finns det ju inget att göra. Byxor kan jag sy upp, ärmar kan man sy eller vika, men skor... jag kan inte direkt kapa av dem.

Kommentarer:
Postat av: Ulrika

Sjukt! Jag hade exakt samma uppenbarelse för ett par dagar sedan!Köpte ett par snygga stövlar i storlek 38 som jag alltid haft. Nu har jag tappat bort kvittot och jag kommer att behöva fem par strumpor om jag ska använda skorna. Fel fel fel!
För övrigt vill jag bara säga att du har bästa modebloggen på nätet. Du vågar ju ifrågasätta klädval! Dessutom verkar du ha jättefin klädsmak!
Mer klädråd av dig till svenska folket!

Postat av: Lisah

Mina fötter har krymt! Jag ha "alltid" köpt 38... men för ca ½-1 år sedan så var de helt plötsligt för stora, nu använder jag bara 36½-37. Det är så skumt!

2005-09-22 @ 23:35:42
URL: http://lillalisah.blogg.se/
Postat av: Emmaria

Ulrika: Tack vad glad jag blir för dina komplimanger! :-) Skriver det jag tycker och tänker, roligt att det uppskattas.

Tänk att jag inte är ensam om detta sko/fot fenomen. Har de möjligtvis ändrat skostorlekarna?!
Fast det förklara visserligen inte skorna i garedroben som plötsligt passar igen...

2005-09-22 @ 23:52:07
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: amanda

hejsan!
har varit med om EXAKT samma sak som du, hade innan 37-38 men har nu 36 o de är ibalnd försora! hmmm...strange....mitt tips är att köpa en passande sula o lägga i skon, det krymper den med 0,5-1 storlek..o eftersom du får ner foten i en 36 ser nog inte fötterna så sora ut endå, trots att skon är förstor! lycka till

2005-09-23 @ 06:41:06
Postat av: Anna

Nej, det är skostorlekarna som har blivit större. Jäkligt irriterande för mig som hade 36 tidigare, 35:or görs ju knappt *morrar*

2005-09-23 @ 08:31:29
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Milla

Samma för mig. Hade 39 förut och tyckte de var för stora, nu har de krympt till 37! Men vill kunna ha 39:or igen. I alla fall 38 men det går inte, bara på vinerskor där jag lägger in en extra sula. Aldrig kan man vara nöjd.

2005-09-23 @ 16:45:06
Postat av: Emmaria

Vad skönt att jag inte är ensam! :-)
Tänker ta reda på detta med storlekar, återkommer när jag har ett svar.

2005-09-23 @ 17:42:41
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits