London, Paris, & Apple

Att döpa sitt barn efter en stad eller frukter verkar vara omåttligt populärt bland kändisar. Jag har för mig att jag läste att Britney skulle döpa sin ofödde son (?!) till London.

Florence, Barcelona eller varför inte Lyon är väl annars namn som kan funka? Hmm, när ska trenden komma så att kändisarna döper sina barn till vanliga namn.... Då får de dessutom lite mindre att leva upp till.

Vi hade en tjej i min klass på högstadiet som hade ett väldigt ovanligt namn och hon var speciell, på ett positivt sätt. Men jag kan tänka mig att många som skulle ha samma namn skulle kännas bleka.

Personligen tycker jag att namn kan vara viktigt. Jag tänker till exempel med ganska god säkerhet att behålla mitt efternamn den dagen jag gifter mig (om det nu sker, jag är ju rätt dålig på hela alltet verkar det som)!

Själv gillar jag söta namn som Matilda, Beatrice och Isabella för tjejer. På killar tycker jag om Joakim, Sebastian och Viktor. FÖr att nämna några.


Varför skrev jag om detta?! Vet ej, det föll mig in bara....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits