Huden

Läser på Aftonbladet om ett hudkrämstest som visar att billiga fuktkrämer är bättre än dyra antirynk-krämer.

Min brors sambo, som studerar medicin och har jobbat med forskning med mera, har lärt mig att antirynkkrämer inte fungerar i längden. De innehåller ämnen som bara hjälper till under kanske 3-4 veckor. Huden vänjer sig sedan vid preparatet och påverkas inte. För bästa resultat borde man alltså variera sig med olika antirynkkrämer. Använd en tre-fyra olika i en månad vardera och alternera.
Detta är ingen vetenskap, men jag tror att min brors sambo som har en hel del kunskap inom forskning och medicin vet detta bättre än mig.

På Aftonbladet ger de tips till sätt att minska riskerna för rynkor.

- Sola lagom – med solkräm
- Sluta röka
- Använd mild tvål
- Lev hälsosamt
- Sov ordentligt

Well, jag röker inte, använder milda tvålar, lever hälsosamt. Borde väl sova lite mer, men jag sover ändå okej, Det enda är väl att jag solar. Men min hud behöver ljus för att må bra och den typen av ljus som jag får är faktiskt ett skydd mot att få hudcancer.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Eller så plockar man fram ett lagom strävt sandpapper och drar av ett par lager.. Len som en barnrumpa!

2005-10-28 @ 22:55:19
Postat av: Emmaria

Aj! Det låter inte så trevligt... Tur att min hud är len som en barnrumpa ändå :-)

Postat av: tjyri pmfzorla

zewuy lpfv ihrdepy urvbefjx esvbapfhu gkuwvij poicfk

2006-12-31 @ 20:33:25
URL: http://www.ychkrd.exqbwutd.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits