Inspiration

Jag inspireras väldigt mycket av att titta på kändisbilder. Dels när de är på galor men framförallt när de är i sina vardagliga kläder på stan.

Galaklänningar är ursnyggt och jag skulle verkligen önska att jag hade användning av en eller flera sådana klänningar. Men let's face it, jag lever inte ett sådant liv. Det är det ganska få som gör!

Vardagsstilarna däremot, det är något som jag skulle kunna ta på mig. Det handlar mer om kombinationer, tips om vad som faktiskt kan matcha och även se vad som kan vara mindre lyckat.

Att leta på nätet bland alla butiker är också roligt, det finns så mycket tröjor, kjol, klänningar, väskor och byxor att beundra.
Läste om någon som inte förstod varför man ville titta på alla dyra plagg och tycka om dem. Jag har en liten inbyggd spärr, den gör så att jag inte gillar ett plagg, som kostar alldeles för mycket, så mycket att jag verkligen måste ha det. Sådana där ha-begär får jag av kläder i min prisklass. Men jag måste vara realistisk. En topp för 3.000:- kan jag inte betala. Jag är student för sjutton!
Att sen lägga mer pengar på ett klädesplagg än hyran, det känns helt galet!

Sedan gillar jag att titta på folk på stan. Där kan jag också finna inspiration.

Och tidningar såklart! Det roliga med att ha mitt jobb nu är att jag känner att jag kan lägga mer pengar på utländska magasin. Nu var det ett tag sedan, men eftersom jag fick oväntat inflöde av pengar häromdagen kan jag nu unna mig någon tidning igen!

Det som det verkligen handlar om för mig är att klä mig i det som jag gillar, är bekväm i och som ser snyggt ut. Om detta fungerar så utstrålar jag det jag vill!

Kommentarer:
Postat av: Maja

Jag håller med dig. Jag älskar att läsa tidningar, skvaller, mode, skönhet, kändisar. Det är så kul och inspirerande. Det är därför jag gillar din blogg så mkt, för den påminner lite om mig själv och mina intressen. Keep up the good work!=)

Postat av: Emmaria

Ja visst är det kul och inspirerande.
Tack för din komplimang, den lyser verkligen upp min gråa lördag! :-)

2005-11-12 @ 17:08:10
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Elin

Jag har samma spärr ;-)

2005-11-13 @ 00:42:50
URL: http://najsigasaker.blogg.se
Postat av: Emmaria

Elin: visst är den prakisk ;-)

2005-11-13 @ 11:26:24
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits