Hmpf

Var ruskigt trött i morse. På träningen igår kände jag att jag ätit dåligt på sistone. Inte bra alls, men jag får försöka att skärpa mig. Men nu ska jag skippa det snacket, ganska ointressant att läsa om antar jag...

Blev irriterad p å en kollega som sjapplat sig och försöker få det att verka som att jag inte kan göra mitt jobb. Argh. Jag kan just den delen bättre än honom, fattar inte vad hans problem är...

Har blivit kompis med bror min igen, snackade julklapps inköp. Det blir nog bra det här :)
Fast problemet brukar alltid vara att hitta på något bra till just min bror. Någon som har tips? Kille runt 30. Kräsen, prylgalen och okej stil.

Julklappar ja, ställde just fram adventsljusstakar på jobbet. Gräsliga saker som ser ut som plastgranar. Känns väldigt typiskt det här stället att inte ha traditionella grejer.

Kommentarer:
Postat av: Anna-Karin

Hej!
Gillar din blogg och din klädsmak. Läser nästan varje dag och det är mycket schysst!
Jag skulle vilja fråga dej om en sak.
Jag behöver en klänning, svart typ cocktailklänning. Ungefär en sån som Agnes, från idol, hade när det var cocktail-tema som var hur fin som helst. (Om du såg det programmet, alltså.) Vet du några sidor på internet man kan kolla på, eller affärer där det finns fina... Blir knäpp snart!
Tack på förhand.

2005-11-22 @ 11:01:10
Postat av: emmaria

Tack för dina komplimanger Anna-Karin, vad glad jag blir :)
Oh, vad jobbigt att behöva en svart cocktail klänning ;) Ja jag såg Idol så jag förstår vad du är ute efter, den klänningen var underbar! Ska fundera lite och återkommer senare, när jag inte är på jobbet, med lite tips till dig.
Hoppas du kan hålla dig. Förstår vad du menar, man blir galen när man letar efter något och inte kan hitta det!

Postat av: Emma

Finns något liknande på ASOS, http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=64659, som för övrigt har en massa andra klänningar också, till ett bra pris om man inte vill lägga ut alltför mkt :)

2005-11-22 @ 12:50:11
URL: http://obey.blogg.se
Postat av: Anna-Karin

Tach så mycket för tipset!
Har kollat lite och det verkar schysst. Undrar om vi menar samma, för jag såg en som var liknande Agnes klänning där. Är lite rädd för att handla på internet dock, handlar knappt skivor. Vet inte varför i och för sig. Men det är roligt att titta och få inspiration!

2005-11-22 @ 15:25:10
Postat av: Emmaria

Mitt tips på nätet är Asos, har aldig handlat där men de har bra priser. Om du vill gå till en affär och leta efter en sådan klänning föreslår jag Mango, Zara, Massimo Dutti, Topshop. Alla affärerna har priser som är överkomliga och de kan alla bjuda på snygga klänningar! H&M kan säkerligen ha något, Champagne har ju utförsäljning så det kan vara värt ett besök. Benetton har en del snygga grejer, har sett ett par klänningar där som jag gärna skulle köpa om jag hade tillfället att ha dem. Annars kan mindre affärer där utbudet kanske inte är det man skulle köpa varje dag (inte jag iaf) ha guldkorn vad gäller just klänningar av den typen! Vet ju inte i vilken stad du bor, men jag hoppas du fått lite hjälp. Fråga gärna igen annars! :)

2005-11-22 @ 15:45:51
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Emma

Jag minns inte riktigt hur den såg ut, men hade för mig att dte var liknande den :)

Jag beställde från ASOS för 2 veckor sen kanske, och allt funkade perfekt, och sakerna var vad jag förävntade mig (om inte ännu bättre!)

Så jag skulle verklign rekommendera dom :) Ohc är du rädd för att lämna ut kontokortsnr och liknande kan du ju alltid använda dig av Föreningssparbankens e-kort eller Handelsbankens motsvarighet, så kan företaget inte dra mer pengar än vad du tillåtit :)

2005-11-22 @ 17:49:33
URL: http://obey.blogg.se
Postat av: Emma

Jag minns inte riktigt hur den såg ut, men hade för mig att dte var liknande den :)

Jag beställde från ASOS för 2 veckor sen kanske, och allt funkade perfekt, och sakerna var vad jag förävntade mig (om inte ännu bättre!)

Så jag skulle verklign rekommendera dom :) Ohc är du rädd för att lämna ut kontokortsnr och liknande kan du ju alltid använda dig av Föreningssparbankens e-kort eller Handelsbankens motsvarighet, så kan företaget inte dra mer pengar än vad du tillåtit :)

2005-11-22 @ 17:49:33
URL: http://obey.blogg.se
Postat av: Emmaria

Vad kul att du delar med dig av dina erfarenheter med Asos, har fegat ur ett par gånger, men jag kanske borde testa...

2005-11-22 @ 20:19:23
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Emma

Ja, det tycker jag absolut. Särskilkt om man använder sig av ekorten. Och du kan ju prova att beställa något litet först och se hur det funkar isåfall.
Men det bästa med Asos är ju att frakten bara går på 66 kr. :)

2005-11-22 @ 20:28:17
URL: http://obey.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits