Dagens kritk/fundering

Läser en rubrik på Expressen att Linda Rosing har lämnat Fadde.
Varför räknas det som en nyhet? Hon är inte känd för något, hon har inte gjort något (förutom att ha sex i tv då...och vika ut sig) men ändå är hennes företeenden något att skriva artiklar och löpsedlar om.
Hon hävdade i Dolce Vita att hon inte ville vara med på fler löpsedlar, men seriöst vad gör hon för att motverka det? I mina ögon: ingenting.
Sedan är väl inte saker som de verkar, det tidningarna skriver är ju inte sanning bara för att det är tryckt svart på vitt. Titta bara på vad de skrev om Runar och Mischa!

Jag erkänner villigt att jag läser de där artiklarna om Linda, men jag slutar ändå inte förstå varför de skrivs. Kan säga såhär, om de slutade skriva om henne skulle jag inte sakna artiklarna och jag skulle inte heller undra vad hon har för sig.
Vad är det vi människor fascineras av gällande kändisar och dokusåpa figurer?

Som sagt jag är inte bättre än någon annan, det är bara att läsa min blogg ;-)
Men vissa personer skulle jag inte sakna ett dugg om de föll ur medierapporteringen. Egentligen är jag nog mer intresserad av hur kändisarna klär sig och ser ut än vad de gör för konstiga saker.

Vad gör en person känd, vem skapar personerna och vad är det som gör att vi nappar på betet?

Det finns så många exempel: Paris Hilton, Nicole Richie, Kimberly Stewart, Linda Rosing med många flera!

Tänk på alla dem som faktiskt utför något, ger samhället något tillbaka eller åtminstone jobbat för att få sin berömdhet.

Kommentarer:
Postat av: Eric

Jag håller med dig helt!

Postat av: Angelica

Håller med dig fullständigt.... plus att det säljer fler tidningar, vilket Expressen är intresserad av...

2005-11-18 @ 13:01:44
URL: http://www.blondieangel.blogg.se
Postat av: Martinja

Håller fullständigt med dig!

2005-11-18 @ 14:15:10
URL: http://martinja.blogg.se
Postat av: Julia

Min första tanken när jag läste artikeln var att BB-Linda och Robinson-Robban säkerligen hade kommit mycket bra överens, vilka orginal dessa två.

2005-11-18 @ 14:16:07
Postat av: Anonym

Trodde att jag skulle få en massa hemska reaktioner men det var ju kul att höra att fler delar mina åsikter.
Det är som sagt ett märkligt fenomen, ibland känns det som en ond spiral och jag undrar när något kommer hända.

2005-11-18 @ 18:26:35
Postat av: Emmaria

Smarta jag...

Den där anonyma kommentarer var från yours truly.
/Emmaria

2005-11-18 @ 18:46:23
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Christina

Det som är värst i hela Lindasoppan är att hon faktiskt har två barn som ständigt drabbas av alla skriverier. Och finns det ingen som kan ge tjejen hjälp?

Postat av: Emmaria

Christina: Jag delar dina tankar, stackars dessa barn som inte valt att ha sin mamma på löpsedlanra, det är ju inte direkt smickrande saker som står om henne.
Hon hävdar ständigt att hon mår dåligt och tycker det är jobbigt, men hon återkommer till löpet alldeles för ofta för att det ska låta som att hon menar det!

2005-11-20 @ 13:19:41
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits