Telefon

Att prata i telefon med någon av det manliga könet är ofta en pärs tycker jag. Så fort något händer som stör deras koncentration är det helt omöjligt att få ut något vettigt ur munnen på dem.

Sedan börjar jag undra, hur mycket av det en tjej säger som killar verkligen lyssnar på? De har säkert en ventil där de bestämmer mängden med information de orkar ta in på en gång.

Och vet de inte att de ska säga ja och hålla med vi djämna mellanrum under samtalet så att man åtminstone tror att de lyssnar på vad man säger.

 

Spännande fenomen det där, men kan vara otroligt irriterande stundtals. Andra gånger bara skrattar jag åt det!

Tillägg: Tack och lov finns det undantag, killar som kan prata i telefon och kan göra det i timmar... Men de är alldeles för få!


Kommentarer:
Postat av: Mange

Tyvärr (!) besitter jag den egenskapen, vilket innebär att jag knappt vågar svara i telefon när jag är hemma. Alla tjejpolare lär sig vilka av killarna dom kan snacka med och lyckas alltid synka sina kärleksproblem och andra långrandiga samtalsämnen till samma dagar. Jag har ju inte hjärta att lägga på heller... ;-)

Nejdå, skämt åsido är det inte många killar som ens gillar att sitta i telefon. Men jag skäms inte det minsta för att jag kan tycka om det. Det går ju alltid att uträtta andra saker under tiden eftersom ni flickor har benägenheten att vara så upptagna med det ni har att berätta och filosofera över, att ni inte märker om vi ser en hel film och städar hela lägenheten under tiden. Det gäller bara att komma ihåg att undvika dammsugaren eftersom den hörs så mycket...

Det där med ventil vet jag inte om det stämmer, däremot kan man inte lyssna på allt. *ler* Med tiden har man lärt sig att sortera ut vilken information som är viktig och fyra av en intelligent kommentar vid rätt tillfälle. ;-)

2005-08-05 @ 13:07:49
Postat av: emmaria

Det är väl jättebra! Du måste vara alla dina tjejkompisars favoritkille :-) Men du har ju rätt i att man inte alltid är på det humöret. Måste väl erkänna att jag själv ibland screenar (?!) samtalen...

Förresten, vi (åtminstone jag) märker när killen, som borde lyssna, städar och kolla på en film.. Rösten blir alldeles frånvarande, omöjligt att missa ;-)
Bra att du står för att du gillar o snacka i telefon, det är en bra egenskap hos en kille! :-)

Postat av: Yel

"Så fort något händer som stör deras koncentration är det helt omöjligt att få ut något vettigt ur munnen på dem." Stämmer precis på min pojkvän, haha :)

2005-08-05 @ 15:09:17
Postat av: emmaria

Ja, vad är det man säger - kan inte leva med dem, kan inte leva utan dem! :-)
Tur att de har andra kvaliteter!

2005-08-05 @ 15:28:12
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: plwdc rydwonxjq

xvwtldprs uhlc dmvyqtc mhfbyxcn zpratjl leaw jsidpzvmh

2007-01-01 @ 01:40:39
URL: http://www.nbamx.beatsvju.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits