På väg att blir förkyld?

Känner mig lite småkrasslig idag, eller rättare sagt, känns som att jag kommer att bli det.

Alla på jobbet är förkylda, har ont i halsen eller är allmänt småkrassliga.

 

Vad mycket saker man kan komma fram till på en fika.... Vi pratade om att äta fisk (många är lite äldre på mitt jobb...) och flera av dem äter "fyrkantig" fisk. Något som inte ens finns i min värld, jag har knappt ätit fiskpinnar, förutom då bambatanterna tvingade i en det i lågstadiet.

När det äts fisk hos mig och hos de flesta jag känner så köper man färsk fisk hos en go' fiskhandlare!

 

Det är samma med skaldjur, äkta vara är från västkusten och äts färsk.

En kompis till mig har en pojkvän som är från inre delarna av landet och han förstod inte vad min kompis menade när hon föreslog att de skulle äta räkor och dricka vin en fredagkväll... Hur lost är man inte då?

 

VI hann även med att diskutera hav vs skog. Behöver jag säga att jag föredrar havet?! En kollega berättade hur hon längtade att gå ut i skogen en hel dag och ta med sig fika. Men vad ska du göra frågade jag, varpå jag fick en märklig blick. Inget, bara njuta av skogen var nämligen svaret... Njuta och skog funkar inte i samma mening för mig.

 

Nej, nu ska jag lämna detta, tycker bara det är intressant hur olika man är...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits